هزينه مناسب مراکز اقامتي باعث جذب گردشگران مي‌شود

به گزارش ميراث آريا(chtn)، علي فرخ مهر با بيان اين مطلب افزود: براي توسعه گردشگران ابتدا بايد زيرساخت‌هاي گردشگري را فراهم کرد تا بخش خصوصي براي سرمايه گذاري و ارايه خدمات مناسب تشويق شود .

وي با بيان اينکه فرودگاه محل اصلي و ويترين ورودي هر کشوري است ، افزود: ما شاهد اين هستيم که در فرودگاه بين المللي امام خميني سرويس پذيرايي و حتي بهداشتي و مبلمان و دکوراسيون آنطور که بايد مناسب نيست .

وي با اشاره به اينکه سازمان‌هاي مرتبط با گردشگري بايد هماهنگ باشند ، تصريح کرد: براي گردشگري تمام سازمان‌ها مرتبط بايد کمک کنند و با تلاش براي ورود گردشگران و ايجاد زيرساخت‌ها لازم دست به دست هم دهند .

فرخ مهر بيان کرد: از جمله اين سازمان‌ها راه و ترابري و محيط زيست است که به طور مثال محيط زيست بايد شرايط لازم را در مسير گردشگر از فرودگاه به محل اقامت ايجاد کند .

وي با بيان اينکه خارج شدن گردشگر به علت نبود ارايه خدمات مناسب در کشور است ، گفت:اگر بتوانيم مراکز تفريحي مناسبي در کشور ايجاد کنيم از خروج 50 در صد افرادي که به خارج از کشور سفر مي کنند جلوگيري مي شود.

فرخ مهر با بيان اينکه فراهم کردن تمان اين امکانات فقط بر عهده سازمان ميرا ث فرهنگي نيست ، گفت: تمام سازمان‌ها و ارگان‌هاي مختلف در کشور که در اين حوزه دخيل هستند بايد با کمک هم براي ايجاد فضاي مناسب گردشگري تلاش کنند .

وي ادامه داد: تمام کشورهايي که در حال توسعه هستند در قالب اقامت براي اينکه بتوانند ضريب اشغال صنعت توريست را بالا ببرند قيمت اقامت را پائين مي آورند .

فرخ مهر با بيان اينکه وقتي قيمت اقامت پائين باشد گردشگر جذب مي‌شود ، تاکيد کرد: هزينه اقامت براي گردشگران عامل مهمي است و اين مسئله در جذب توريست به کشور تاثير گذار است.

رئيس اتحاديه هتل‌ها و هتل آپارتمان‌هاي استان تهران اضافه کرد: 120 صنف به طور مستقيم و غير مستقيم از صنعت توريسم بهره برداري مي‌کنند .

وي با بيان اينکه ماليات ارزش افزوده در تمام کشورهاي در حال توسعه وجود ندارد ، خاطرنشان کرد: بايد زمينه را براي اين کار در کشور فراهم کنيم .

فرخ مهر گفت: نمايندگان مجلس نيز بايد به گردشگري و به شرايط هتل‌ها توجه کنند تا شاهد شکوفايي صنعت گردشگري و افزايش گردشگر در کشور باشيم .
/104

انتهای پیام/

کد خبر 1389071121