نخستين هتل دانش ايران ساخته مي‌شود

علي‌شيرازي؛ سرمايه‌گذار نخستين هتل دانش ايران در گفتگو با ميراث‌آريا(chtn) با اعلام اين خبر افزود: امروزه در همه جاي دنيا از هتل و هتل‌داري به عنوان يک صنعت جهاني درآمدزا ياد مي‌شود؛ اين در حالي است که هر صنعت جهاني درآمدزا نيز بايد دانش‌مدار باشد.

وي ادامه داد: نخستين هتل دانش در ايران با رصدخانه، تلسکوپ و آسمان نماي سه‌بعدي به منزله نخستين هتل دانش‌مدار ايراني است که دانش جهاني درآمدزاي نجوم را به عنوان دانش معين خود انتخاب کرده است.

شيرازي با بيان اينکه اين هتل نه تنها در صنعت هتلداري ايران همتا ندارد بلکه در کل خاورميانه و قاره ‌آسيا نيز بي‌نظير است، تصريح کرد: تمامي اقدامات لازم و مجوزهاي قانوني براي تاسيس آن اخذ شده است و هم اکنون در مرحله تاسيس است.

وي اظهار داشت: به منظور ساخت اين هتل چهار طرح توجيهي دانش‌مدار، فکري _ فرهنگي، فني _ مالي و تضمين سرمايه‌ براي سودآوري مطمئن و مستمر تعريف شده است.

سرمايه‌گذار هتل دانش ايران گفت: فکر ساخت اين هتل به پنج سال پيش باز مي‌گردد و در اين مدت تمامي مجوزهاي لازم و قانوني آن از سوي سازمان‌هاي ذي‌ربط اخذ شده است.

شيرازي گفت: اين هتل در سطح سه ستاره فوق مدرن و منطبق با آخرين استانداردهاي جهاني هتل‌سازي با بهره‌گيري از معماري متکي بر مدل سازه‌هاي فضايي طراحي شده است.

وي اظهار داشت: هتل مذکور در پنج هزار متر زيربنا و در 12 طبقه با 100 اتاق و سوئيت مجهز به امکاناتي چون کامپيوتر، اينترنت پر سرعت، سايت‌هاي نجومي، کتابخانه ديجيتال و تمامي تجيهزات و تاسيسات اقامتي و رفاهي و بهداشتي موجود در صنعت جهاني هتل‌داري تاسيس مي‌شود.

شيرازي مزيت منحصر به فرد اين هتل را برخورداري از مجموعه رصدي خورشيدي دانست و گفت: رصدخانه بزرگ آن با قطر 7/6 متر بر طبق دقيق‌ترين محاسبات نجومي براي رصد شبانه‌روزي آسمان انتخاب شده است. آسمان نماي آن نيز از نوع دقيق‌ترين و مشهورترين آسمان‌نما انتخاب شده است.

وي ادامه داد: اين هتل در طبقه هشتم خود از يک سالن نمايش 400 نفره با بهترين تجهيزات سمعي و بصري برخوردار است.

شيرازي با بيان اينکه اين هتل در محدوده راه‌آهن تهران پس از تخريب کامل هتل پيروز، يکي از فرسوده‌ترين هتل‌هاي اين منطقه تاسيس مي‌شود، خاطرنشان کرد: بر طبق محاسبات طرح توجيهي پيش‌بيني مي‌شود اين هتل در مدت 14 تا 16 ماه ساخته و به بهره‌برداري برسد.

سرمايه‌گذار هتل دانش‌پيروز خاطرنشان کرد: همزمان با دريافت تسهيلات از سوي بانک ملي عمليات ساخت هتل آغاز مي‌شود و اميدوارم بانک در اين زمينه مساعدت‌هاي لازم را داشته باشد.

وي تاکيد کرد: مهمترين موضوعي که بازتاب جهاني براي تاسيس نخستين هتل دانش در ايران به دنبال خواهد داشت جايگزين شدن تماشاي بي‌واسطه آسمان در روز و منسوخ شدن شيوه ديرينه رصد اجرام سماوي در شب است./115





انتهای پیام/

کد خبر 138908106