روستاييان خراسان جنوبي در اولويت آموزش صنايع‌دستي هستند

امير انوري مقدم معاون صنايع‌دستي خراسان جنوبي در گفتگو با خبرنگار ميراث آريا(chtn)، ضمن بيان اين مطلب اظهار داشت: در سال جاري اکثر کلاس‌هاي آموزش صنايع‌دستي و هنرهاي سنتي خراسان جنوبي در مناطق روستايي برپا شده است.

وي تصريح کرد: اين معاونت در سطح شهرستان‌هاي مختلف داراي مراکز آموزشي است که به آموزش رشته‌هاي صنايع‌دستي و هنرهاي سنتي به صورت معمول مي‌پردازند.

معاون صنايع‌دستي اين استان افزود: آموزش رشته‌هاي صنايع‌دستي با اولويت مناطق روستايي با هدف اوليه اشتغالزايي مورد توجه قرار گرفته است.

انوري مقدم با اشاره به اينکه آموزش در مناطق شهري بيشتر کاربرد پر کردن اوقات فراغت را براي هنرجويان دارد، اظهار داشت: به همين دليل 80 درصد آموزش‌هاي سال جاري در روستاهاي استان خراسان جنوبي پيگيري شده است.

به گفته اين مقام مسئول در اداره ميراث فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري خراسان جنوبي امسال 600 نفر در دوره‌هاي آموزش صنايع‌دستي اين استان شرکت کرده‌اند که بيش از 400 نفر آن‌ها روستايي بوده‌اند.

وي در ادامه بيان داشت: رشته‌هاي بومي و مزيت دار که توليدات آن‌ها از بازار فروش مناسبي در سطح استان و کشور برخوردار است، مد نظر آموزش قرار گرفته‌اند.

معاون صنايع‌دستي خراسان جنوبي تأکيد کرد:‌ بيش از يک هزار روستا در استان خراسان جنوبي وجود دارد که تا به حال در بيش از 30 روستا آموزش رشته‌هاي صنايع‌دستي و هنرهاي سنتي پيگيري شده است.

111/

انتهای پیام/

کد خبر 1389081310