بانک جامع بيمارستان‌هاي کشورهاي اسلامي تهيه شود

به گزارش ميراث آريا (chtn)،سعيد نهاونديان از برگزاري کنفرانس مذکور با حضور نمايندگان 57 کشور اسلامي به عنوان نخستين گام در راستاي توسعه گردشگردي سلامت ميان کشورهاي اسلامي ياد کرد.

وي ادامه داد:برگزاري اين کنفرانس از نظر اهميت انساني موضوع و گسترش خدمات درماني براي انسان در جامعه اسلامي و رساندن سطح اين خدمات به استانداردهاي بين‌المللي بسيار حائز اهميت است.

نهاونديان تصريح کرد: ارتقا گردشگري سلامت در ميان کشورهاي اسلامي نيازمند عزم جدي است و لازم است بيانيه همايش نيز با جديت پيگيري شود.

وي اضافه کرد:از مشکلاتي که در برنامه‌هاي مشابه گذشته کشورهاي اسلامي داشتيم اين است که بيانيه‌هاي صادر شده واحد پيگيري مشخصي ندارند و بيانيه مبهم باقي مي‌ماند.

رئيس اتاق بازرگاني صنايع و معادن ايران همچنين بر لزوم تشکيل دبيرخانه گردشگري سلامت کشورهاي اسلامي اين کنفرانس تاکيد کرد و افزود:اجراي مصوبات کنفرانس نياز به برنامه‌ريزي دارد و حتما بايد رويکرد برنامه‌ريزي را در همکاري‌هاي اسلامي خود تقويت کنيم.

نهاونديان همچنين بر لزوم تعامل جدي کشورهاي عضو سازمان کنفرانس اسلامي در حوزه گردشگري سلامت تاکيد کرد و متذکر شد: چنانچه فکر کنيم به صورت انفرادي و در رقابت با يکديگر مي‌توانيم سهمي از بازار گردشگري جهاني را بدست آوريم اشتباه کرده‌ايم.

وي در خاتمه خاطر نشان کرد کشورهاي اسلامي بايد سهم شايسته خود را از بازار جهاني هدف بدست آورند.

/115

انتهای پیام/

کد خبر 138908139