به گزارش ميراث آريا (chtn) «بان کي مون» در طول ملاقات با سفير «عمان» يادآور شد: در صورتي که بتوانيم امنيت جاده‌ها را تامين کنيم، ميليون‌ها تن که هر ساله جان خود را در تصادفات رانندگي از دست مي‌دهند، زنده خواهند ماند.

دبير کل سازمان ملل متحد در ادامه خاطرنشان کرد: دهه 2011 تا 2020 ميلادي به دهه تلاش براي «امنيت جاده‌اي» نامگذاري شده است.

بر اساس گزارش خبرگزاري شين هوا، روزانه سه هزار و 500 تن در سراسر جهان در پي وقوع حوادث رانندگي کشته مي‌شوند که 85 درصد از آن‌ها در کشورهاي در حال توسعه و با درآمد کم زندگي مي‌کنند.

گفتني است، علت وقوع اين حوادث رانندگي هم ايمن نبودن وسايط نقليه، فرسوده بودن آسفالت جاده‌ها و معابر، توجه نکردن به مسايل ايمني و مقررات راهنمايي و رانندگي است.

همچنين تحقيقات آماري نشان مي‌دهد که هر ساله يک ميليون و 300 هزار تن در سراسر جهان به دليل وقوع اين حوادث جاده‌اي کشته شده و نزديک به 50 ميليون نفر هم به شدت مجروح يا معلول مي‌شوند.

علاوه بر اين، اين تصادف جاده‌اي چهار درصد از هزينه‌هاي ملي را در خود مي‌بلعد؛ چرا که دولت‌ها به ويژه‌ در مناطق فقير و با درآمد کم مجبورند هزينه‌هاي درماني را متحمل شوند.202

انتهای پیام/

کد خبر 1389092022