توسعه سفر گروهي با ارائه بسته‌هاي ارزان قيمت

معاون گردشگري اداره کل ميراث فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري استان مازندران در گفتگو با ميراث آريا(chtn) با بيان اين مطلب افزود: نشستي با مجمع عمومي انجمن صنفي دفاتر خدمات، مسافرتي، هوايي و جهانگردي استان مازندران برگزار شد.

حسين باقري دفاتر خدمات، مسافرتي و جهانگردي را دفاتري معرفي کرد که در بحث تورهاي ورودي و خروجي، صدور بليط هواپيما، اخذ رواديد، پذيرش و برنامه ريزي براي سفر اقدام مي‌کنند.

وي اضافه کرد: در اين نشست، اداره کل ميراث فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري استان مازندران به منظور ارائه راهکارهاي توسعه گردشگري اين استان با مشارکت دفاتر خدماتي، مسافرتي و جهانگردي مباحثي را به مديران دفاتر ارائه کرد.

اين مقام مسوول با اشاره به تلاش براي همه مکاني، همه زماني شدن سفر به استان از طريق دفاتر خدمات، مسافرتي و جهانگردي در اين نشست، گفت: همچنين توسعه پروازهاي داخلي و خارجي از سوي دفاتر با هدف ترويج فرهنگ سفر گروهي از فرودگاه‌هاي استان به مقاصد مختلف فرودگاهي کشور و کشورهاي هدف مورد تأکيد قرار گرفت.

به گفته معاون گردشگري اين استان، توسعه سفر گروهي از طريق ارائه بسته‌هاي ارزان قيمت، برگزاري جشنواره‌هاي متنوع گردشگري در ابعاد فرهنگي و گردشگري توسط دفاتر مورد تأکيد اين اداره کل قرار گرفت.

وي خاطر نشان کرد: اداره کل اين استان، برنامه ريزي براي اجراي انواع تورهاي گردشگري از طريق دفاتر استان مانند تور ماهيگيري، تور طبيعت گردي، تور فرهنگي، تور ورزشي و خريد را به عنوان راهکارهاي توسعه گردشگري از دفاتر خدماتي خواستار شد.

باقري يادآور شد: با توجه به اهميت گردشگري در ابعاد اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي کشور و تأکيد رئيس جمهور کشورمان بر صنعت گردشگري به عنوان اولين عامل توسعه استان، نقش دفاتر در توسعه استان از سوي اين اداره کل تبيين شد.
وي با اشاره به تأکيد برنامه ريزي دفاتر خدماتي براي ورود گردشگران داخلي و خارجي به استان در اين نشست، گفت: همچنين در اين جلسه اداره کل ميراث فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري استان خواستار حضور دفاتر خدمات مسافرتي در نمايشگاه‌هاي داخلي و خارجي شد.

معاون گردشگري استان مازندران با اشاره به نقش تعيين کننده دفاتر خدماتي در مورد معرفي استان از طريق وب سايت، سايت‌هاي مجازي و تهيه بسته‌هاي تبليغاتي، بيان داشت: برگزاري تور آشناسازي براي معرفي استان به مديران دفاتر خدمات مسافرتي و جهانگردي ساير استان‌ها و حتي کشورهاي هدف به منظور رونق تورهاي گردشگري نيز مورد تأکيد قرار گرفت.

به گفته وي همچنين در اين نشست به تهيه بسته‌هاي ارزان قيمت و مناسب براي انجام سفرهاي گروهي از سوي اين دفاتر و ارتباط تنگاتنگ دفاتر با هتل‌ها و واحدهاي پذيرايي بين راهي استان براي اجراي سفرهاي گروهي تأکيد شد.

باقري گفت: اين اداره کل رو آوردن به گردشگري حرفه‌اي به جاي گردشگري سنتي، گذراندن و بازآموزي دوره‌هاي آموزش در زمينه بازاريابي، فروش کالا، خدمات و برنامه ريزي براي سفر و پايبند بودن به قوانين و مقررات را دراين نشست خواستار شد.
119/

انتهای پیام/

کد خبر 1389093033