درآمد اندک بافندگان را از مسير هنر دور مي‌کند

مدير عامل شرکت تعاوني گوهر صدف دريا در گفتگو با ميراث آريا(chtn)، با اعلام اين خبر اظهار داشت: اين شرکت از سال 79 به صورت رسمي فعاليت خود را آغاز کرده و اکنون داراي هفت عضو اصلي است.

اين هنرمند با اشاره به اينکه 26 رشته هنري گوناگون را تا به حال فرا گرفته، افزود: در شرکت تعاوني مذکور گليم، گبه و قالي بافته مي‌شود.

وي با تأکيد بر اينکه تمامي مراحل توليد گليم، گبه و قالي در اين شرکت انجام مي‌شود، اضافه کرد: طراحي و رنگرزي را اعضاي اصلي بر عهده دارند و بافت اين توليدات را زنان سرپرست خانوار و يا بد سرپرست در خانه‌هاي خود انجام مي‌دهند.

مدير عامل شرکت تعاوني گوهر صدف دريا کمبود نقدينگي را بزرگترين مشکل پيش روي شرکت خود دانست و ادامه داد: به همين دليل پس از سفارش گرفتن اقدام به توليد گليم، گبه و قالي مي‌کنيم.

اين صنعتگر با تجربه حمايت از صنعتگران را گامي مهم براي ايجاد انگيزه در نسل جوان دانست و تصريح کرد: تمامي فرزندانم در شاخه‌اي از هنر کشورمان مشغول به فعاليت و تحصيل هستند.

انصاري يادآورشد: خريد مواد اوليه با قيمت بالا منجر به روي آوردن برخي از بافندگان برتر کشورمان به شغل‌هاي غير هنري شده است.

وي خاطر نشان کرد: خوشبختانه امسال برخي از ادارات هداياي مورد نياز خود را از شرکت تعاوني گوهر صدف دريا خريداري کرده‌اند.

به گفته انصاري سال گذشته 70 هنرجو و امسال 45 علاقمند به صنايع‌دستي در دوره‌هاي آموزشي اين شرکت تعاوني حاضر شده‌اند.
112/

انتهای پیام/

کد خبر 1389101534