به گزارش ميراث آريا (chtn) حمزه شکيب' افزود : متروي تهران در بخش اقدامات عمراني به 500 ميليارد تومان بودجه در سال نياز دارد که از اين رو کمک هاي دولتي بايد افزايش يابد.

وي با بيان اينکه سهمي که دولت در پرداخت يارانه‌ هاي مترو داشته نسبت به دولت‌ هاي قبلي بيشتر بوده است، اضافه کرد : عقب ماندگي هاي مترو تهران در سال هاي قبل بگونه اي است که اکنون با وجود فعاليت هاي گسترده شهرداري و کمک هايي که دولت داشته است بازهم کمبودهاي فراواني احساس مي شود.

عضو شوراي اسلامي شهر تهران با بيان اينکه اکنون ظرفيت هاي مناسبي در مترو تهران براي توسعه خطوط ايجاد شده است، گفت: اگر بودجه هاي شهرداري و کمک هاي دولتي بموقع به مترو تهران پرداخت شود شاهد افزايش شتاب توسعه خطوط مترو در پايتخت خواهيم بود.

شکيب با بيان اينکه در شرايط فعلي وضعيت ساخت تونل و تکميل شبکه مترو نسبت به سال‌هاي قبل بسيار بهتر شده است، افزود: اکنون حدود 115 کيلومتر مترو به بهره‌ برداري رسيده اما بر اساس طرح جامع، نياز ما به 460 کيلومتر است.

شکيب به استفاده از دستگاه هاي تي.بي.ام براي سرعت بخشيدن به توسعه خطوط مترو تهران اشاره کرد و گفت: اين دستگاه ها اکنون قادر به حفر روزانه 18 متر تونل است که ظرفيت افزايش تا 25 متر را هم دارا است تا بتواند با سريع ترين و جديد ترين سيستم ‌ها همزمان با حفر تونل، لاينينگ خطوط بتني را نيز نصب و از خطرات احتمالي جلوگيري کند، چرا که سيستم دستي نيست و بطور مکانيزه و سريع کار را انجام مي‌دهد.

وي با بيان اينکه ظرفيت ساخت سالانه حداقل 20 کيلومتر مترو در تهران وجود دارد، افزود: با استفاده از اين دستگاه‌ها، احداث تونل حتي از ساخت پل در روي زمين نيز ارزان تر تمام مي‌شود و اين سرعت کار مي‌تواند معضل ساخت مترو در تهران را برطرف کند که در اين ميان، تنها به مقداري نقدينگي نياز است. 202

انتهای پیام/

کد خبر 1389110637