سفر خبرنگاران رسانه‌هاي هندوستان به ايران

به گزارش ميراث‌آريا(chtn) مديرکل دفتر توسعه گردشگري در ديدار با مرجورج، کاردار فرهنگي سفارت هند در ايران با اشاره به مشترکات فرهنگي موجود ميان 2 کشور بر ضرورت استفاده از اين ظرفيت‌ها و مشترکات فرهنگي براي توسعه روابط گردشگري ايران و هند تاکيد کرد.

لادن تهراني با بيان اينکه سالانه گردشگران زيادي از ايران به هند سفر مي‌کنند، گفت: جريان گردشگري ايران و هند جرياني يک طرفه است و براي جذب گردشگر از هند به ايران بايد تلاش زيادي شود.

وي آمادگي سازمان ميراث‌فرهنگي را براي ميزباني از تور خبرنگاران رسانه‌هاي هندوستان اعلام کرد و گفت: متاسفانه تا کنون چنين توري براي خبرنگاران رسانه‌هاي هندوستان برگزار نشده است، در حالي که برگزاري آن زمينه آشنايي مردم هندوستان با ظرفيت‌هاي گردشگري ايران را فراهم مي‌کند.

اين مقام مسؤول در دفتر توسعه گردشگري خاطرنشان کرد: هند از بازارهاي هدف جمهوري اسلامي ايران است و تمايل زيادي براي توسعه روابط گردشگري 2 کشور داريم.

تهراني افزود: 2 کشور ايران و هند داراي يادداشت تفاهم همکاري‌هاي گردشگري هستند و در اين راستا چندين کميسيون مشترک نيز تشکيل شده است که برنامه‌هاي اجرايي را به دنبال داشت، اما به دليل عدم وجود کميته فني مشترک تا کنون مغفول مانده‌اند.

کاردار فرهنگي سفارت ايران در هند نيز با بيان اينکه سال گذشته 38 هزار ويزاي گردشگري براي ايرانيان صادر شد و انتظار داريم اين رقم در سال جاري به 60 هزار برسد، گفت: هر ساله با افزايش حدود 22 درصدي افزايش ورود گردشگران از ايران به هند رو به رو هستيم.

وي همچنين از برگزاري تور آشناسازي براي خبرنگاران رسانه‌هاي کشورش توسط سازمان ميراث‌فرهنگي استقبال کرد.

/115

انتهای پیام/

کد خبر 1389111220