تکيه برنجي شاهرود ميزبان تعزيه خوانان حسيني است

مدير کل ميراث فرهنگي،صنايع دستي و گردشگري استان سمنان در گفتگو با ميراث آريا (chtn) با بيان اينکه اين مراسم از سلسله مجالس تعزيه خواني نخستين سوگواره آيين‌هاي حسيني در استان سمنان است، گفت:علاقمندان مي‌توانند از امروز تا پنج‌شنبه هفته جاري از ساعت 15 تا 17 عصر با حضور در تکيه برنجي شاهرود در اين مراسم شرکت کنند.

حميد يزداني‌ افزود: در روز پنج شنبه (چهاردهم بهمن ماه) نيز گروه تعزيه سيد الشهدا روستاي اعلا از ساعت 14 تا 17 عصر در تکيه پهنه سمنان ارادت خود را به سيد و سالار شهيدان با اجراي تعزيه خواني ابراز مي کنند.

وي گفت: تا کنون مجالس تعزيه در قالب اين سوگواره در تکيه بازار شاهرود ، تکاياي سطح شهر بسطام ، مجن، گرمسار ، دامغان و مهديشهر برگزار شده است.

اين مقام مسؤول با اشاره به اينکه امسال و براي نخستين بار سوگواره آيين هاي حسيني با عنوان\"تعزيه، ميراث معنوي\" در استان سمنان در حال برگزاري است، افزود: اجراي اين برنامه‌ها از اربعين حسيني آغاز شده و تا بيست و نهم صفر امسال ادامه دارد.

مدير کل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان سمنان،گفت:اين سوگواره با هدف شناسايي گروه‌هاي برتر تعزيه استان، احياي اجراي تعزيه در تکاياي نقاط شهري و روستايي، بررسي نسخه‌هاي تعزيه به منظور جلوگيري از رواج خرافه و بدعت در اجراي اين آيين نمايشي – مذهبي ، اشاعه شيوه هاي سنتي عزاداري و زنده نگهداشتن شور حسيني در حال برگزاري است.
/117

انتهای پیام/

کد خبر 1389111221