داوري‌هاي نشان ملي مرغوبيت آثار صنايع‌دستي برگزار مي‌شود

ويدا توحدي سرپرست اداره کل توسعه و ترويج معاونت صنايع‌دستي در اين باره به خبرنگار ميراث آريا(CHTN)، گفت: آيين داوري‌هاي نشان ملي مرغوبيت و برتري صنايع‌دستي با هدف تسهيل در شناسايي، انتخاب و معرفي هنرمندان برگزيده برگزار مي‌شود.

وي تصريح کرد: اين اقدام در راستاي حضور بهتر اقلام و توليدات صنايع‌دستي کشور در داوري‌هاي مهر اصالت يونسکو انجام مي‌شود.

سرپرست اداره کل توسعه و ترويج ادامه داد: هنرمندان و صنعتگران صنايع‌دستي با حضور در داوري‌هاي نشان ملي مرغوبيت و برتري امکان ساماندهي آثار شاخص خود را به دست مي‌آورند.

توحدي اضافه کرد: ارتقاء‌ سطح کيفي توليدات صنايع‌دستي به منظور حضور در داوري‌هاي دور بعدي مهر اصالت يونسکو از جمله دستاوردهاي برگزاري داوري‌هاي نشان ملي مرغوبيت و برتري خواهد بود.

اين مقام مسوول با تأکيد بر اينکه همچنين امکاني براي استفاده از توانمندي‌ها و امکانات استان‌ها نيز به وجود مي‌آيد، اظهار داشت: برگزيدگان اين داوري‌ها مجوز شرکت در داوري‌هاي بين المللي مهر اصالت را به دست مي‌آورند.

سرپرست اين اداره کل بيان داشت: داشتن يکي از مجوزهاي سه گانه صنايع‌دستي چون کارت شناسايي، پروانه توليد کارگاهي و اعلاميه تأسيس و حضور در دوره‌هاي آموزشي مهر اصالت براي شرکت در داوري‌هاي نشان ملي مرغوبيت و برتري کالاهاي صنايع‌دستي ضروري است.

وي در ادامه اظهار داشت:‌ همچنين فارغ التحصيلان دانشگاهي که در رشته‌هاي مرتبط تحصيل کرده‌اند نيز از طريق اطلاع رساني استاني آگاه مي‌کنيم تا امکان حضور و گردهمايي در اين رويداد ملي را به دست آورند.

توحدي تأکيد کرد: برنامه داوري‌هاي ملي ابتدا در استان‌ها، سپس در مناطق پنج گانه و در نهايت به منظور بررسي در ستاد انجام شده تا نتيجه نهايي اعلام شود.


111/

انتهای پیام/

کد خبر 1389111231