بزرگترين نمايشگاه گردشگري جهان در برلين افتتاح مي‌شود

به گزارش ميراث آريا(chtn)،‌ در مقايسه با حضور 11 هزار و 127 موسسه‌اي که سال گذشته در نمايشگاه حضور پيدا کرده بودند، رويداد امسال ميزبان 11 هزار و 163 شرکت کننده‌اي است که از 188 کشور جهان خود را به برلين رسانده اند.

به گفته مارتين باک، رييس نمايشگاه بين المللي گردشگري برلين، انتظار مي‌رود در نمايشگاه امسال بيش از 100 هزار فعال صنعت گردشگري و بيش از 170 هزار بازديد کننده عمومي نيز حضور داشته باشند.

به گفته کارشناسان اگرچه آثار سنگين بحران اقتصادي هنوز بخش‌هاي مختلف صنعت گردشگري را رها نکرده است اما به نظرر مي‌رسد استقبال بازديد کنندگان از ITB2010،‌تا حدودي خيال شرکت کنندگان را از برگزاري رويدادي بهتر و خروجي آرام از شرايط گذشته راحت کرده است.

يکي از ويژگي‌هاي مهم در نمايشگاه امسال، حضور چشمگير و گسترده نمايندگان آسيايي است که بنابر آمار سازمان جهاني جهانگردي، در سال 2010،‌ رشدي 13 درصدي در اين بخش داشته و اولين منطقه‌اي بودند که موفق به خروج از بحران اقتصادي شدند.

لازم به ذکر است در نمايشگاه ITB امسال، فن‌آوري جديدي به نام \" مسافرت جهاني الکترونيکي\" معرفي خواهد شد که به صورت همزمان رسانه‌هاي اجتماعي و خدمات سيار را در آينده صنعت گردشگري مورد بررسي قرار خواهد داد.

در نمايشگاه امسال که از امروز هجدهم تا بيست و دوم اسفند( نهم تا سيزدهم مارس) برگزار مي‌شود، ‌کشور لهستان نيز به عنوان به عنوان شريک برگزار کننده حضور دارد./109

انتهای پیام/

کد خبر 138912189