گردشگري جهان در دست بازارهاي آسيايي

به گزارش ميراث آريا(chtn)، رولف فريتگ ، مدير موسسه بين المللي تحقيقات تخصصي در گردشگري ، به مناسبت افتتاح چهل و پنجمين نمايشگاه بين المللي گردشگري در برلين ، گفت بحران جهاني برطرف شده و صنعت گردشگري رشد کرده است.

براساس آمار اوليه اي که اين موسسه منتشر کرده است ، تعداد سفرهاي بين المللي در سال دو هزار و ده نسبت به سال گذشته با هفت درصد افزايش ، به هفتصد و يازده ميليون رسيد؛ در حالي که در سال دو هزار و نه چهار درصد کاهش داشت. اين ارقام نشان مي دهد آسيا و آمريکاي جنوبي نيروي محرک گردشگري جهاني هستند ؛ در حالي که بازارهاي گردشگري اروپا و امريکاي شمالي در رکود هستند. در سال گذشته ، تعداد سفرهاي بين المللي در آسيا چهارده درصد رشد داشت.

اين بازار نوظهور عمدتا توسط چين مديريت مي شود که خود در زمينه سفرهاي بين المللي بيست درصد افزايش را به ثبت رساند. مدير موسسه بين المللي تحقيقات تخصصي در گردشگري گفت صنعت گردشگري چين در واقع به اقتصاد جهان کمک مي کند.

رونق بازارهاي گردشگري ديگر کشورها نيز از سر گرفته مي شود ، اما بسياري از آنها به کمک چين بهبود پيدا مي کنند.

چين عنصر کليدي در اقتصاد جهان به شمار مي رود. به گزارش خبرگزاري شين هوا از برلين ، اين موسسه براي سال دو هزار و يازده افزايش سه تا پنج درصدي در صنعت گردشگري جهان و بيش از نه درصد براي بازار آسيايي پيش بيني مي کند./109

انتهای پیام/

کد خبر 1389122412