تور يکروزه رايگان سنندج گردي

به گزارش ميراث آريا(chtn) و به نقل از روابط عمومي اداره کل ميراث فرهنگي کردستان، امير الهي افزود: برگزاري تور سنندج گردي با همکاري شهرداري سنندج به وسيله دو دستگاه اتوبوس از مقابل جايگاه محل برپايي چادرهاي اسکان صورت مي‌گيرد.

وي اظهار داشت: مسافران در اين تور مي‌توانند از محل‌هاي تاريخي و ديدني شهر سنندج و نيز از بعضي از آداب و روسوم و آش ونان سنتي و لبنيات محلي ديدن کنند.

سرپرست اداره کل ميراث فرهنگي کردستان با بيان اينکه سنندج يکي از بي نظيرترين مجموعه‌هاي تاريخي و جاذبه‌هاي ديدني استان است، اظهار داشت: شهر سنندج داراي چشم اندازهاي زيبا و طبيعتي است که گردشگران زيادي را به سوي خود مي‌کشاند که از جمله اين جاذبه‌ها مي توان به (خانه کرد و موزه مردم شناسي، عمارت مشير ديوان، عمارت خسروآباد، موزه باستان شناسي، مسجد جامع سنندج و بازار سنندج اشاره کرد.

وي از برگزاري دو نمايشگاه صنايع‌دستي و سوغات و برگزاري چندين نمايشگاه عمومي و محل‌هاي عرضه ميوه ها و خشکبار با همکاري بخش خصوص خبر داد و تصريح کرد: اين نمايشگاه‌ها در نقاط مختلف شهر برپا است.

الهي ادامه داد: جشنواره‌‌هاي مختلف سنندج از جمله در محل سالن مجتمع فجر و چادرهاي اسکان شهرداري در آبيدر و پارک ملت برگزار مي‌شود.

سرپرست اداره کل ميراث فرهنگي کردستان بيان داشت: برپايي تعداد هشت سفره هفت سين توسط اين اداره کل و شهرداري، آموزش و پرورش، هلال احمر و بخش خصوصي حال و هواي خاصي به اين شهر بخشيده است که خود به تنهايي مي‌تواند جاذبه‌اي براي جلب نظر مسافران نوروزي باشد.

111/


انتهای پیام/

کد خبر 1390010526