رکورد شکني موزه تاريخي آذربايجان شرقي در آغاز بهار

به گزارش ميراث آريا(chtn) و به نقل از روابط عمومي اداره کل ميراث فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري آذربايجان شرقي، با توجه به انبوه حضور همشهريان و افزايش سفر گردشگران از استان‌هاي مختلف و برخي کشورهاي همجوار، هر روز بر تعداد بازديدکنندگان از محوطه‌هاي تاريخي و موزه هاي استان به خصوص موزه تاريخي آذربايجان افزوده مي‌شود.

موزه آذربايجان به عنوان دومين موزه تاريخي کشور پس از موزه ملي تهران، داراي آثار منحصر به فردي از تاريخ و تمدن دوره‌هاي مختلف تاريخي از نقاط مختلف ايران زمين است و بازديدکنندگان و گردشگران شهر تبريز، ديدار از اين بناي زيبا و تاريخي به همراه اشياي منحصر به فردش را از دست نمي‌دهند.

چيدمان تاريخي طبقه همکف موزه که دوره‌هاي پيش از تاريخ تا ساساني را به شکل طبقه بندي شده معرفي مي‌کند، سالن سکه‌ها و سالن آثار دوره اسلامي، زير زمين موزه و مجسمه‌هاي منحصر به فرد استاد احد حسيني، همه ساله بازديدکنندگان فراواني دارد.

در يک ابتکار ويژه آثار به دست آمده از کاوش‌هاي منطقه خداآفرين در ويترين‌هاي تازه ساخته شده موزه آذربايجان در طبقه زيرزمينبه نمايش گذاشته شده‌اند که بر زيبايي‌هاي اين موزه افزوده است .

بازديد از موزه آذربايجان در روزهاي آغازين بهار بسيار چشمگير بوده و اين روند رو به رشد همچنان ادامه دارد.

111/



انتهای پیام/

کد خبر 1390010527