بازديد بيش از يک ميليون نفر از اماکن تاريخي مازندران

به گزارش ميراث‌آريا(chtn)اسدالله محمدپور اظهار داشت: در ايام نوروز 83 نمايشگاه صنايع‌دستي، نمايشگاه فرهنگي و هنري، کتاب، عکس، نمايشگاه نقاشي از 27 اسفند براي بازديد مردم استان و مسافران نوروزي برپا شده است.

وي افزود: هدف از برگزاري اين نمايشگاه ارتقاي سطح فرهنگي مردم و دور نبودن مردم از مطالعه و کتاب‌خواني و آشنايي است و همچنين با برپايي نمايشگاه صنايع‌دستي مسافران نوروزي را با آداب، رسوم، سنن و فرهنگ بومي مازندران آشنا مي‌کنيم.

وي با اشاره به اينکه اين نمايشگاه‌ها در تمامي شهرستان‌ها برپاست، تصريح کرد: شهرستان ساري بيشترين نمايشگاه و بازديدکنندگان را به خود اختصاص داده است.

محمدپور گفت: از 27 اسفند مراسم‌هاي ديگري مانند برگزاري کنسرت‌هاي موسيقي محلي، جنگ شادي، نمايش‌هاي خياباني نوروزخواني، برگزاري مسابقات فرهنگي براي گردشگران نوروزي و برگزاري مسابقات عکس، خاطره‌نويسي و نقاشي از طبيعت تا پايان تعطيلات نوروزي زير نظر اين اداره کل صورت مي‌گيرد.

وي افزود: تا کنون بيش از يک ميليون و 135 هزار نفر از مراکز تاريخي، تفريحي و زيارتي و اين نمايشگاه‌ها ديدن کردند.

مدير کل ميراث ‌فرهنگي‌، صنايع‌دستي و گردشگري مازندران تصريح کرد: آشنايي مسافران با مفاخر و نخبگان استان از طريق بروشور و آشنايي مسافران با امامزاده‌ها و تکايا و مکان‌هاي ديني و گردشگري از ديگر برنامه‌هاي اين اداره کل در ايام نوروز است.

/115

انتهای پیام/

کد خبر 1390010634