يک عضو شوراي اسلامي شهرستان کهريزک در گفت‌و‌گو با ميراث‌آريا (chtn)، بااعلام اينکه گاهي اوقات عمق ترانشه‌هاي زباله به ‪۸۰‬ متر مي‌رسد، افزود: شهروندان کهريزک در چندصد متري اين مرکز دفن زباله زندگي مي‌کنند.

«مجيد راوندي»، تعطيلي بخش عمده‌اي ازصنايع فعال درحاشيه اين مرکز به علت بوي مشمئزکننده زباله، تخريب منابع آب وخاک زيرزميني به علت نفوذشيرابه‌هاي ناشي از زباله‌ها و فقدان دسترسي مردم به آب آشاميدني را از ديگر مشکلات اين مرکز دفن زباله عنوان کرد.

اين عضو شوراي اسلامي شهرکهريزک گفت: بيماري‌هاي پوستي و تنفسي ناشي از آلودگي‌هاي اين مرکز دفن زباله هزينه‌هاي کلاني را به مردم اين منطقه تحميل کرده است.

«راوندي» انتقال اين مرکز دفن و بازيافت زباله، پس از ‪ ۴۵‬سال فعاليت را تنها راه ممکن براي کاهش تحميل اين همه معضل به مردم مظلوم و محروم کهريزک عنوان کرد.

اين عضو شوراي شهر کهريزک افزود: ظرفيت مرکز دفن و بازيافت زباله پايان يافته و اين مرکز بايد از کهريزک به محلي جديد منتقل شود.

«راوندي» با اشاره به اينکه اين مرکز تنها به عنوان محلي براي باز ريززباله‌هاي تهران در نظر گرفته شده و نه بازيافت افزود: در خوشبينانه‌ترين حالت، تنها کمتر از يک‌هزار تن از اين زباله‌ها بازيافت شده و مابقي در زمين دفن مي‌شوند.

او بااشاره به اينکه درجلسات متعدد شوراي بهداشت شهرستان ري دو راه‌حل کوتاه‌مدت و بلندمدت به شهرداري تهران و سازمان بازيافت براي پايان دادن به معضلات موجود درکهريزک پيشنهاد شده افزود: در مناطقي شهرداري اقدام به درختکاري و ايجاد بوستان کرده است اما مشکلات عمده اهالي همچنان پابرجاست.
/118

انتهای پیام/

کد خبر 139004197