«ندا عابد» در گفت‌و‌گو با ميراث‌آريا (chtn)، با اشاره به اينکه شمارگان بالاي نشريات بي‌محتوا، تيترهاي زرد آن‌ها را جبران مي‌کند، گفت: چاپ عکس هنرپيشه‌ها روي جلد اين مجلات و هزينه نزديک به صفر تهيه مطالب آن‌ها در مقايسه با هزينه‌هاي سنگين مطالب نشريات جدي از سوي نهادهاي مسوول ارزش‌گذاري نمي‌شود.

مديرمسوول ماهنامه ادبي «آزما» افزود: ارشاد در محاسبه کاغذ با تشويق نشريات زرد به خاطر چاپ سه شماره کم ارزش در سه ماه، هزينه کاغذ آن‌ها را به تمامي مي‌پردازد (به نوعي آن‌ها و سطحي‌نگري آن‌ها را تشويق مي‌کند) و بدون توجه به مشکلاتي که ما را ناچار به انتشار گاهنامه به جاي ماهنامه مي‌کند، ماه‌هاي به تعويق افتاده را در محاسبه کاغذ درنظر مي‌گيرد.

اين مدير مطبوعاتي با اشاره به مافياي توزيع سنتي از سوي چند دکه‌دار و انتقاد از شهرداري به خاطر بي‌توجهي نسبت به اين مسئله اظهارداشت: وقتي نشريه به ديد مخاطب برسد خريداري مي‌شود ولي دکه‌دار‌ها تنها نشرياتي را که عکس‌هاي جذاب دارند درست عرضه مي‌کنند و با فروش چيپس و آدامس و سيگار هم نياز مالي‌اشان رفع مي‌شود. بنابراين نشريات داراي مخاطب خاص را درست عرضه نمي‌کنند. در حالي که شهرداري بايد با ممنوع‌کردن فروش کالاهاي غيرفرهنگي، دکه‌دارها را به ارائه درست اين کالا‌ها ناگزير کند.

«عابد» مشکلات نشريات ادبي را در صورت همکاري دست اندرکاران اين نشريات و توافق بر سر حقوق صنفي خود قابل حل دانست و نسبت به عدم اعتراض صنفي از سوي مديران مسوول نشريات ادبي به اينگونه مسائل ابراز تاسف کرد.

او همچنين با انتقاد از قطع خريد مجلات وزين توسط ارشاد براي کتابخانه‌هاي سراسر کشور افزود: اگرچه ارشاد تنها ۱۷۳۰ نسخه نشريه از ما مي‌خريد ولي علاوه بر فروش‌‌ همان مقدار نشريه، مجله به دست مخاطبانش مي‌رسيد. اکنون چهار ماه است که بدون هيچ توضيحي تنها با اعلام اين مطلب که «نشريات شما خواننده ندارند و ما هم بودجه نداريم» خريد «آزما» و ديگر مجلات وزين براي کتابخانه‌ها قطع شده و بدين وسيله ما و همکاران، محل عرضه نشريات خود را از دست داده‌ايم.
/118

انتهای پیام/

کد خبر 1390052719