افزايش تعرفه واردات کالاهاي صنايع‌دستي خارجي

«احمد بالان» مديرکل امور بازرگاني معاونت صنايع‌دستي کشور در گفتگو با خبرنگار ميراث آريا (chtn)، ضمن اعلام اين خبر گفت: به دليل ارزان تمام شدن قيمت نهايي برخي از محصولات صنايع‌دستي وارداتي، به دنبال افزايش تعرفه کالاها هستيم.

او با اشاره به اينکه کالاهاي صنايع‌دستي به ويژه توليدات چيني نسبت به محصولات داخلي بسيار ارزان‌تر در داخل به فروش مي‌رسند، اظهار داشت: توليدات چيني نسبت به صنايع‌دستي ايران از کيفيت پاييني برخوردارند اما به دليل قيمت مناسب با اقبال بيشتري از سوي خريداران روبرو مي‌شوند.

مديرکل امور بازرگاني معاونت صنايع‌دستي ادامه داد: معاونت صنايع‌دستي در مکاتبه با معاونت‌هاي استاني مشکلات آن‌ها را در بخش صادرات و ورود انواع توليدات خارجي جويا شده است.

اين مقام مسوول تصريح کرد:‌ از سوي اين معاونت‌ها اطلاعات مربوط به کالاهاي بيش از 45 رشته صنايع‌دستي با هدف افزايش تعرفه واردات به ستاد ارسال شد.

«بالان» با بيان اينکه معاونت صنايع‌دستي پيشنهاداتي در مورد تعرفه جديد اين کالا نيز ارائه خواهد کرد، گفت: فردا صبح نشست مشترکي با سازمان توسعه تجارت برگزار و تعرفه‌هاي جديد پيشنهاد مي‌شود.

او در ادامه اظهار داشت: در اين نشست اميدواريم با توجه به تلاش دولت براي حمايت از توليدکنندگان داخلي و توسعه بازار فروش محصولات ايراني تعداد بيشتري از اين تعرفه‌هاي جديد با موافقت روبرو شود.

مديرکل امور بازرگاني معاونت اضافه کرد: به هيچ عنوان نمي‌توان از ورود صنايع‌دستي خارجي جلوگيري کرد چرا که عرصه رقابت براي توليدات داخلي از ميان مي‌رود.

«بالان» در پايان گفت: با شرايط مناسبي که براي عرضه صنايع‌دستي فراهم شده به روز رساني تعرفه واردات کالاها انگيزه توليدکنندگان را دو چندان خواهد کرد.

111/

انتهای پیام/

کد خبر 1390073016