توسعه گردشگري گيلان با فرهنگ‌سازي در روستاها

به گزارش ميراث‌آريا (chtn)، «اميد عزيزي» در ششمين جشنواره خرمن گيلان اظهار داشت: ايجاد زيرساخت‌هاي جاده‌اي و امکانات گردشگري مانند مسافرکاشانه‌ها که مي‌تواند موجب بازگشت مستقيم سرمايه به روستاها شود، از جمله رويکرد اجرايي ميراث‌فرهنگي گيلان در سال جاري است.

او، احياي جشنواره‌هاي آييني و بومي را از مهم‌ترين اولويت‌هاي برنامه‌هاي اداره‌کل ميراث‌فرهنگي استان معرفي کرد و افزود: جشنواره‌ها از ظرفيت خوبي براي معرفي آداب و رسوم و فرهنگ غني مردم گيلان برخوردار هستند.

مديرکل ميراث‌فرهنگي گيلان با بيان اينکه جشن خرمن يکي از جشن‌هاي باستاني گيلان کهن است، اظهار داشت: احياي سنت‌هاي فراموش شده اصيل و ماندگار روستاييان، توسعه گردشگري و معرفي جاذبه‌هاي گردشگري گيلان و شهرستان شفت از جمله اهداف برگزاري اين جشنواره است.

اين مقام مسوول در اداره‌کل ميراث‌فرهنگي استان گيلان اظهار داشت: جشن خرمن در گذشته به عنوان يکي از آيين‌هاي مرسوم در ميان روستاييان استان گيلان، مازندران، گلستان و برخي استان‌هاي ديگر کشور، برگزار مي‌شود.

او با اشاره به اينکه ماندگاري گردشگر نسبت به سال گذشته 35 درصد افزايش داشته است، ادامه داد: ميزان ورود گردشگران به گيلان نيز 24 درصد افزايش يافته که نشان‌دهنده اقبال گردشگران به حضور در گيلان است.

«عزيزي» با اعتقاد بر اينکه گردشگري داخلي با جلوگيري از خروج ارز بر ثروت کشور مي‌افزايد، متذکر شد: همچنين گردشگري نقشي مهم در سياست باز توزيع درآمدها، جريان بيشتر و سريع‌تر پول، ايجاد رونق و اشتغال در بخش خدمات و کالاها است.

مديرکل ميراث‌فرهنگي گيلان با تاکيد براينکه موج سفرهاي داخلي خدماتي تازه پديد مي‌آورد و خدمات موجود را رونق و تحرک مي‌بخشد، افزود: خدمات حمل و نقل و تمام خدمات و کالاهاي وابسته به آن مانند خدمات تعميراتي، انرژي، سوخت و يا خدمات تأسيساتي مانند هتل، متل، اردوگاه، رستوران، چاي‌خانه، صنايع غذايي، صنايع‌دستي، محلي و غيره توسعه ويژه‌اي مي‌يابند.

خاطرنشان مي‌شود، ششمين جشنواره خرمن گيلان در دهستان ملاسراي شفت و با حضور فرماندار شفت، مديرکل امور عشايري و روستايي استانداري گيلان، جمعي از مديران استاني و بيش از 2 هزار نفر از روستائيان گيلان برگزار شد.
/117

انتهای پیام/

کد خبر 1390073022