افتتاح نمايشگاه مقالات پژوهشي صاحبقرانيه

به گزارش ميراث آريا(chtn) در اين نمايشگاه که به مناسبت هفته پژوهش داير شده است مقالات و آثار پژوهشي با موضوع کاخ صاحبقرانيه و چهار محور وقايع تاريخي، معماري بنا، تزئينات وابسته به معماري و اشياي اين کاخ به نمايش گذاشته شده است.

مقالات ارائه شده در اين نمايشگاه شامل موضوعات مختلفي همچون تابلو فاتحين تهران، صف سلام، ميرزا آقا امامي، سفال هاي امريکاي جنوبي، مطالعات حفاظتي و مرمتي آثار کاخ صاحبقرانيه، آيينه کاري هاي تالار آيينه، حوضخانه، آثار سوخت روي چرم اين کاخ و غيره است.

مقالات اين نمايشگاه از طريق فراخواني که ابتداي ماه جاري و به مناسبت 25 آذر ماه و روز پژوهش اعلام شده بود جمع آوري شده و در معرض ديد و استفاده علاقه مندان و پژوهشگران قرار گرفته است.

شايان ذکر است نمايشگاه ياد شده با هدف جذب هرچه بيشتر پژوهشگران، مخاطبان و علاقه مندان به اين مجموعه و آشنايي علاقه مندان با آثار و ويژگي هاي کاخ تاريخي صاحبقرانيه و تعامل هرچه بيشتر مردم و موزه برگزار شده است.

علاقه مندان جهت بازديد از نمايشگاه ياد شده مي توانند تا 9 دي ماه سال جاري از ساعت 30/8 تا 17 به کاخ صاحبقرانيه مجموعه فرهنگي تاريخي نياوران واقع در ميدان شهيد باهنر (نياوران) مراجعه کنند.
/119

انتهای پیام/

کد خبر 1390092628