ايجاد مجتمع گردشگري و ورزشي پيام مرند

به گزارش ميراث‌آريا (chtn)، منطقه پيام مرند از زيباترين و مهم‌ترين تفرجگاه‌هاي مردم آذربايجان‌شرقي است که در طول سال مورد توجه جهانگردان داخلي و خارجي قرار دارد.

پيام منطقه‌اي روستايي را شامل مي‌شود که در بخش مرکزي شهرستان مرند و در دامنه ارتفاعات رشته کوه ميشو واقع شده و از مرتفع‌ترين گردنه‌هاي حد فاصل تبريز به ماکو در استان آذربايجان‌غربي است.

اين منطقه در طول زمستان مورد توجه مردم استان آذربايجان‌شرقي قرار دارد به‌طوري‌که کمتر خانواده‌اي را در استان آذربايجان‌شرقي و استان‌هاي همجوار مي‌توان يافت که براي انجام ورزش‌هاي زمستاني و نيز استفاده از طبيعت بکر و زيباي زمستاني پيام به اين منطقه نرفته باشد.

پيست اسکي پيام نيز که در ارتفاعات اين منطقه واقع شده است در روزهاي تعطيل پذيراي بسياري از خانواده‌هاست.

تابستان‌هاي پيام نيز به دليل مطبوع بودن آب و هوا و برخورداري از طبيعت زيبا همواره علاقه‌مندان طبيعت و گردشگري را به خود جلب مي‌کند.

مجتمع تفريحي، گردشگري و ورزشي پيام در همين منطقه و در کنار پيست اسکي ساخته خواهد شد و شامل هتل‌، شهربازي، ويلاهاي اقامتي، رستوران، استخر و سونا، سرسره‌هاي آبي، پيست‌هاي دوچرخه‌سواري و اسکيت، سالن سنگ‌نوردي، و 2 خط تله‌کابين تمام‌اتوماتيک با طول 15 هزار متر و ظرفيت هزار و 600 نفر در ساعت خواهد بود.

انتظار مي‌رود پس از ساخته شدن فاز نخست طرح مجتمع تفريحي، گردشگري، ورزشي پيام مرند سالانه 2 ميليون نفر از آن استفاده کنند.
/115


انتهای پیام/

کد خبر 139009264