برگزاري چهارمين دوره کويرنوردي دانشجويان ايران در شهداد

به گزارش ميراث‌آريا (chtn)، به نقل از روابط‌عمومي مرکز گردشگري علمي- فرهنگي دانشجويان ايران چهارمين دوره کويرنوردي و کويرشناسي دانشجويان با حضور اساتيد و کارشناسان بنام اين حوزه در بهمن‌ماه سال جاري توسط اين مرکز در کوير شهداد استان کرمان برگزار مي‌شود.

استان کرمان داراي مناطق کويري بسيار زيبا و منحصر به فرد با جذابيت‌هاي خاص کويري، نمک‌زار و گونه‌هاي مختلف گياهي و جانوري است که از نظر جغرافيايي و ژئوتوريستي با اهميت است، اما به دلايلي همچون ناشناخته ماندن جذابيت‌ها نتوانسته در صنعت گردشگري کشور و به تبع آن در ميان دانشجويان جايگاه خاصي را به خود اختصاص دهد.

از اين رو مرکز علمي ـ فرهنگي دانشجويان ايران در ادامه اجراي طرح‌هاي ملي کويرنوردي و کويرشناسي در کويرهاي سمنان و مرنجاب، در اين دوره نيز خواهد کوشيد تا به معرفي هر چه بيشتر اين پديده طبيعي بپردازد.

برنامه‌هاي اين طرح ملي شامل بازديد از رود شور، تل گندم بريان، دشت لوت، شن‌زارهاي کوير، کويرها و کلوت‌هاي شهداد، يک شب اقامت در کمپ کويري شهداد و رصد ستارگان و انجام برنامه شب کوير و همچنين بازديد از جاذبه‌هاي شهر کرمان از جمله باغ شازده ماهان، بازار کرمان، حمام گنجعلي‌خان و ... است.

/115

انتهای پیام/

کد خبر 1390100444