ابلاغ آيين‌نامه اختصاص يک‌دهم درصد اعتبارات دستگاه‌هاي اجرايي به خريد آثار هنري

به گزارش ميراث آريا (chtn)، دستگاه‌هاي اجرايي مي‌توانند از بودجه ياد شده آثار طراحي، نقاشي، نگارگري، حجمي، تنديس، سفال و سراميک، هنرهاي سنتي و صنايع‌دستي و نيز آثار هنري غيرمنقول خريداري کنند.

براساس اين آيين‌نامه آثاري قابليت خريد از سوي دستگاه‌هاي اجرايي قواي سه‌گانه را دارند که سفارش ساخت، توليد و خريد آ‌ن‌ها به شوراي ارزشيابي و خريد آثار تجسمي مستقر در دفتر هنرهاي تجسمي وزارت فرهنگ و ارشاداسلامي داده شده باشد و يا از طريق نگارخانه‌هاي داراي مجوز اين وزارت‌خانه در سطح کشور خريداري شوند.

همچنين دستگا‌ه‌هاي اجرايي در انتخاب و خريد آثار هنري به نحوي بايد اقدام کنند که آثار خريداري شده به يک يا چند رشته يا هنرمند خاص محدود نشود با اين که خريد آثار از مراکز مختلف بايد به نسبت مساوي صورت گيرد.

معاونت صنايع‌دستي کشور معتقد است دستگاه‌هاي دولتي با صرف بخشي از بودجه خود در اين زمينه به اقتصاد هنر کمک خواهند کرد.

اين آيين‌نامه به تازگي ابلاغ و فرصت مناسبي را در اختيار دستگاه‌هاي دولتي براي بهره‌مندي از توانمندي‌‌هاي هنرمندان و فعالان عرصه هنر قرار داده است.

به گزارش ميراث آريا برپايي جشنواره‌ها، دوسالانه‌ها و نمايشگاه‌هاي مختلف شامل آثاري برجسته از هنرمندان کشور، ايجاد زمينه‌اي مناسب براي آغاز فعاليت‌ها خواهد بود.

111/

انتهای پیام/

کد خبر 1390100463