هنرنمايي صنعتگران کهگيلويه و بويراحمد در 18 نمايشگاه صنايع دستي

«مهيار صياديان» در گفت‌وگو با خبرنگار ميراث آريا (chtn)، با اعلام اين خبر گفت: اين نمايشگاه‌ها در سطوح مختلف استاني، سراسري و بين‌المللي برگزار شده است.

وي با اشاره به اين که حضور صنعتگران کهگيلويه و بويراحمد در نمايشگاه‌هاي استاني قابل توجه بوده، اظهار داشت: تعداد 7 نمايشگاه در سطح استان و به مرکزيت شهرستان ياسوج برگزار شده است.

معاون صنايع دستي اداره کل ميراث فرهنگي کهگيلويه و بويراحمد اضافه کرد: اين نمايشگاه‌ها اغلب با همراهي شرکت‌هاي تعاوني صنايع دستي استان همچون شرکت معرق‌کاري هنر ماندگار و شرکت صنايع دستي آريو رئوف بويراحمد برگزار شده است.

صياديان ادامه داد: در سطح سراسري نيز استان‌هاي خراسان رضوي، ايلام، تهران، همدان، کرمانشاه، قزوين و سيستان و بلوچستان ميزبان هنرمندان کهگيلويه و بويراحمد بوده‌اند.

به گفته اين مقام مسوول صنعتگران استان در نمايشگاه‌هاي بين‌المللي صنايع دستي سوريه و تهران به مناسبت روز جهاني صنايع دستي حضوري فعال و موفق داشته‌اند.

وي در ادامه اظهار داشت:‌ هنرنمايي صنعتگران و هنرمندان کهگيلويه و بويراحمد در نمايشگاه‌هاي سال 90 از خردادماه تا اواخر آبان‌ماه ادامه داشته است.

معاون صنايع دستي اين استان در پايان به ميراث آريا گفت: فعالان صنايع دستي اين استان در رشته‌هايي همچون معرق، خراش روي شيشه، دست‌بافته‌هاي داري، نقاشي روي بوم و تراش سنگ‌هاي قيمتي و نيمه‌قيمتي راهي اين نمايشگاه‌ها شده‌اند.
111/

انتهای پیام/

کد خبر 1390111711