همايش فرهنگ‌سازي و کاربرد صنايع دستي در هتل‌هاي کيش برگزار شد

«احمد بالان» در گفت‌و‌گو با خبرنگار ميراث آريا (chtn) افزود: با توجه به هماهنگي‌هاي انجام شده ميان معاونت صنايع دستي کشور و منطقه آزاد کيش و با رويکرد معرفي محصولات صنايع دستي و بهره‌گيري هتل‌داران از اين توليدات همايش مذکور برپا شد.

وي با اشاره به اين که هتل ماريناي کيش ميزباني اين همايش را برعهده داشت، اظهار داشت: حدود يک‌صد نفر از مديران هتل‌هاي فعال در منطقه آزاد کيش، نمايندگاني از معاونت گردشگري کيش، معاونت صنايع دستي کشور و اتحاديه توليدکنندگان و صادرکنندگان در اين همايش حضور داشتند.

مديرکل امور بازرگاني معاونت صنايع دستي اضافه کرد: در همايش فرهنگ‌سازي و ترويج محصولات صنايع دستي 5 نفر از هنرمندان فعال در حوزه طراحي داخلي و دکوراسيون به تشريح نحوه بهره‌گيري از توليدات صنايع دستي در هتل‌ها پرداختند.

بالان ادامه داد: اين هنرمندان در رشته‌هاي سفال، کاشي معرق، دکوراسيون داخلي و گليم فعاليت مي‌کنند.

به گفته اين مقام مسوول سرپرست معاونت صنايع دستي کشور نيز در همايش مذکور استفاده از محصولات صنايع دستي را در هتل‌ها ضروري دانست و آمادگي اين معاونت را براي همکاري با هتل‌داران و سرمايه‌گذاران به منظور معرفي صنعتگران متخصص اعلام کرد.

وي با بيان اين که مقرر شد معاونت صنايع دستي، معاونت گردشگري منطقه آزاد کيش و اتحاديه صادرکنندگان و توليدکنندگان صنايع دستي يک کميته کارشناسي تشکيل دهند، گفت: اين کميته کارشناسي برنامه‌ريزي‌هاي لازم براي برگزاري همايش ملي معرفي محصولات صنايع دستي در دکوراسيون داخلي هتل‌ها را انجام مي‌دهد.

بالان در پايان به ميراث آريا يادآور شد: همزمان با اين همايش نمايشگاه صنايع دستي با اولويت البسه محلي، انواع رودوزي‌هاي سنتي و زيورآلات سنتي در منطقه آزاد کيش برگزار شده است.
111/

انتهای پیام/

کد خبر 1390111729