بهره‏برداري از طولاني‌ترين پل معلق جهان در مشکين‌شهر

مديرعامل شرکت پيمانکار اين پل با اعلام خبر فوق به ميراث آريا(chtn)،
گفت: طولاني‌ترين پل معلق عابر پياده جهان بر روي دره خياوچاي با ارتفاع ۱۰۰ متر قرار دارد.

«حسين عباسي‌نيا» افزود: اين پل با جا به جايي افقي ۲ متر و ديد فرو دست پارک جنگلي و فرا دست قله سبلان هيجاني به اندازه ترن هوايي به عبورکننده از خود القا مي‌کند.

وي مشکين‌شهر را زادگاه پدر و مادر خود و ساخت اين پل را به نوعي اداي دين به آن‌ها خواند و درباره ساير دلايل انتخاب اين منطقه براي احداث طولاني‏ترين پل معلق جهان گفت: ۷۰ درصد آب‌هاي معدني ايران در استان اردبيل قرار دارند به طوري که مشکين‌شهر ۴۷ چشمه آب گرم دارد که ۷ چشمه آن در رتبه نخست جهاني قراردارند.

مديرعامل شرکت مکان شهر ابرار، در حال حاضر طولاني‌ترين پل معلق عابر پياده جهان را در ونکوور کانادا عنوان کرد و گفت: تنها پل معلق پياده‌رو جهان در شهري قرار دارد که از لحاظ سرسبزي و داشتن کوه و منطقه کوهستاني به منطقه محل ساخت پل ما شباهت دارد و به همين دليل اين منطقه براي ساخت طولاني‌ترين پل معلق عابر پياده جهان انتخاب شد.

وي اين پل معلق را نخستين پل معلق پياده‌رو کشور دانست و اظهار داشت: البته در کشور ما تاکنون پل‌هاي معلق ماشين‌رو ساخته شده،‏ به عنوان مثال پل جواديه و يا پلي که در اهواز ساخته شده است ماشين‌رو هستند اما پل معلق پياده‌رو مشکين‌شهر ۱۰۰ متر ارتفاع و 3۵۰ متر طول دارد و به لحاظ طول، طولاني‌ترين پل معلق پياده‌رو در جهان و نخستين پل از اين نمونه در ايران است.
/120

انتهای پیام/

کد خبر 139011178