گسترش مطالعات و پژوهش‌هاي کاربردي در صنعت گردشگري

به گزارش ميراث‌آريا (chtn)، «منوچهر جهانيان» در آيين گشايش پژوهشکده گردشگري جهاد دانشگاهي استان خراسان‌رضوي با بيان اين مطلب افزود: امروز بايد نگرشي علمي‌تر بر مبناي دانش، بصيرت و آگاهي به مقوله گردشگري داشته باشيم که بتواند بر تمامي مولفه‌هاي اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي تاثيرگذار باشد.

وي با بيان اين که امروز در دانشگاه‌هاي کشور توجه ويژه‌اي به موضوع آموزش شده است، اظهار داشت: گردشگري يک امر فراسازماني و فرادستگاهي است و همه بايد براي توسعه اين صنعت تلاش کنند.

جهانيان حمل و نقل، امکانات پذيرايي و اقامتي، جاذبه‌هاي طبيعي، مصنوعي و تاريخي را از زير بخش‌هاي گردشگري خواند و افزود: رسيدن به اهداف گردشگري نيازمند کنار هم قرار گرفتن تمامي اين بخش‌ها است.

وي گردشگري مذهبي و ديني را ظرفيتي مهم براي کشور دانست و يادآور شد: در بحث گردشگري ديني که امروز بخشي قابل توجهي از بازار سفر جهان را به خود اختصاص داده است، کشور ما ظرفيت‌هاي زيادي دارد که مي‌تواند زمينه و بستر مناسبي براي جذب گردشگران مذهبي دنيا باشد.

معاون گردشگري کشور خاطرنشان کرد: گردشگري مذهبي تاثير غيرقابل انکاري بر ابعاد مختلف وجودي انسان دارد و باعث ايجاد نوعي وفاق، همدلي و وحدت ميان پيروان اديان مختلف به ويژه مسلمانان و شيعيان مي‌شود.

115/

انتهای پیام/

کد خبر 1390112415