ماموريت امروز ما ساختن ايران است

به گزارش ميراث آريا(chtn)، «محمود احمدي‌نژاد» طي سخناني در مراسم بهره‌برداري از شش پروژه عمراني در ايرانشهر با تبريک ولادت عظيم و تاريخ‌ساز پيامبر عظيم اسلام و فرزند برومندش امام صادق (ع) اظهار کرد: خدا را شاکرم که در اين ايام توفيق سفر به سرزمين زيبا و سرافراز سيستان و بلوچستان داده شد. مردمان اين ديار مومن، شجاع و قدرداناني امين براي فرهنگ ايران زمين و استقلال و عزت و ارزش‌هاي الهي هستند به ويژه مردم ايرانشهر که مانند نگيني در اين استان مي‌درخشند و سالياني ميزبان رهبر انقلاب بوده و از او در دوران تبعيد به خوبي پذيرايي کرده‌اند.

وي با اشاره به پروژه‌هاي عمراني در اين استان که مورد افتتاح قرار گرفت، آن را مجموعه‌اي از پروژه‌هاي اثربخش در زندگي مردم توصيف کرد و گفت: اگر بنا باشد جايي آباد شود مقدمه آن ايجاد راه است، پس از آن نيز بايد تاسيسات زيربنايي ايجاد شود. امروز نيز شاهد افتتاح مجموعه‌اي از راه اصلي و بزرگراه هستيم که بسياري از مشکلات جابجايي را حل کرده و ارتباط با ساير نقاط کشور را آسان مي‌کند، پروژه‌هايي که با مسيرهاي هوشمندانه انتخاب شده و با کيفيت بسيار بالا احداث شده تا بتواند زمينه را براي سرمايه‌گذاري‌هاي بالاتر در اين استان فراهم کند.

رئيس‌جمهور با قدرداني از کارگران، پيمانکاران، مهندسان و به ويژه مردم اين منطقه، گفت: خوشبختانه در اين استان اقدامات بزرگي در حال انجام است. در دور اول سفر به اين استان ريش‌سفيدان، موثرين و معتمدين استان در ملاقاتي بيان کردند که مردم انتظاراتي دارند که از جمله آن‌ها ايجاد نيروگاه، کارخانه سيمان و راه‌آهن است. خوشبختانه نيروگاهي ساخته شد و مورد بهره‌برداري قرار گرفت.

احمدي‌نژاد ادامه داد: کارخانه سيمان نيز با مشارکت مردم استان ساخته شد. با ايجاد راه‌آهن نيز ارتباط زاهدان با شهرستان بم برقرار شد و پروژه عظيم چابهار به سمت داخل کشور نيز اوايل امسال آغاز به کار کرد و اميدواريم با سرعت هر چه بيشتر پيش رود. يکي ديگر از درخواست‌هاي آن‌ها، ايجاد سد و سرمايه‌گذاري در اين خصوص بود که سدهايي ساخته و بعضي از آن‌ها افتتاح شد و بعضي ديگر نيز آماده افتتاح است. آن مواردي که قول داديم در حال انجام است البته اين بدين معنا نيست که همه‌ نيازهاي استان تامين شده است‌؛ بنابراين بايد اقدامات ديگر نيز صورت گيرد.

رئيس‌جمهور با تاکيد بر ساختن ايران، تصريح کرد: ما ملتي بزرگ،‌ تاريخي، مومن و با فرهنگ هستيم. بايد استقلال، عزت و آينده خود را حفظ کنيم و بتوانيم در مقابل سيل سنگين هجوم مستکبران، سلطه‌طلبان و غارتگران که نمي‌خواهند هيچ ملتي اصالت و رفاه داشته باشد، بايستيم.

رئيس دولت دهم با تاکيد بر اين‌که «بايد از موجوديت خود در جهان امروز صيانت کنيم و شرط آن نيز ساختن ايران است» افزود: شايستگي ملت ما اين است که در بالاترين طراز رفاهي قرار داشته باشيم. ملتي که پيشرفت نکند، ضعيف و توسري‌خور خواهد بود و در اين راستا بايد قدرت‌هاي اقتصادي،‌ فرهنگي و سياسي ايجاد شود. اگر بخواهيم خودمان را حفظ کنيم بايد پيشرفت کنيم و همچنين اگر بخواهيم در طراز شان تاريخي ايران زندگي کنيم و براي ديگران پيام عدالت، صلح و کرامت انساني داشته باشيم، بايد در بالاترين طرازهاي پيشرفت قرار بگيريم.

وي خاطرنشان کرد: اگر ملتي بهترين فرهنگ را داشته باشد اما فقير و عقب‌افتاده بوده و در آن تبعيض وجود داشته باشد نمي‌تواند در دنيا کاري را از پيش ببرد و دشمنان آن را زير دست و پا له مي‌کنند. آيا اکنون صداي ملت افغانستان به گوش کسي مي‌رسد؟ ملتي مومن، پرتلاش و اهل کار هستند اما به دليل اين‌که مقتدر و پيشرفته نيستند عده‌اي از چند هزار کيلومتر آن‌ طرف‌تر آمدند و براي آن‌ها تصميم مي‌گيرند و آن‌ها را تهديد مي‌کنند و در همين راستا آقاي کرزاي فريادش بلند است که اين‌ها نمي‌گذارند ما پيشرفت کنيم، در پاکستان نيز به بهانه‌هاي گوناگون کشتار مي‌کنند.

وي با تاکيد بر اين‌که «ملت مقتدر اجازه نمي‌دهد فرد يا افرادي در امور آن‌ها دخالت کند» افزود: سرتاسر ايران استعداد است و ما بايد از اين استعدادها استفاده کرده و پيشرفت کنيم. بهترين مردمان در ايران زندگي مي‌کنند و در اين استان نيز نعمت‌هاي زيادي وجود دارد. اين سرزمين وسيع حاصلخيز بايد بيش از پيش ساخته شود. همه‌ ميوه‌هاي درجه يک در اين استان وجود دارد. فرصت‌هاي بسياري براي سرمايه‌گذاري وجود دارد که يکي از آن‌ها، فرصت وجود مرز براي مبادلات مرزي است.

احمدي‌نژاد خطاب به استاندار سيستان و بلوچستان گفت: اقدامات را به گونه‌اي تنظيم کنيد که از حداکثر ظرفيت مرزي استفاده شود. تجربه نشان داده که در هر جا فعاليت و تلاش کرده‌ايم، نتيجه‌بخش بوده است.

رئيس‌جمهور گفت: در روز 22 بهمن بخشي از دستاوردهاي ملت ايران را بيان کردم، ما هر جا وارد شديم به دنبال آن پيروزي آمد، ماموريت امروز ما نيز ساختن ايران است. همه طراحي‌هاي دشمنان براي اين است که ايران ساخته نشود و از اين موضوع وحشت دارند و با خود مي‌گويند ملتي که شجاع، مومن، اهل انديشه و ارزش‌هاي الهي است، اگر از لحاظ عمراني پيشرفته شود به سرعت به الگو براي سايرين تبديل خواهد شد؛ بنابراين بسيج شدند تا نگذارند ما پيشرفت کنيم.

احمدي‌نژاد با طرح اين سوال که آيا اسلحه براي ملت عمران، آباداني و اشتغال مي‌آورد؟ گفت: عده‌اي مي‌آيند و نفت برخي از کشورها را مي‌گيرند و به آن‌ها ميلياردها دلار اسلحه مي‌دهند. همه مي‌دانيم که اسلحه براي خراب کردن است، البته اين‌ها نيز زورشان نمي‌رسد زيرا مقتدر و پيشرفته نيستند و مجبورند تسليم مستکبران و بي‌فرهنگ‌ها شوند. آن‌ها مي‌خواهند اختلاف و درگيري باشد و ديگران به صورت هم چنگ بيندازند. اين اقدامات به خاطر افرادي است که در چندين هزار کيلومتر آن‌ طرف‌تر در امنيت به سر مي‌برند و منابع ساير کشورها را مجاني مي‌خواهند.


وي با بيان اين‌که «اين انتظار وجود دارد که استان سيستان و بلوچستان در صدر قرار بگيرد» گفت: ان‌شاءالله در دور چهارم سفرهاي استاني به همه شهرستان‌هاي اين استان سفر مي‌کنم. اين استان بايد سرآمد استان‌هاي کشور باشد زيرا اين‌جا مرکز خيزش انسان‌هاي تاريخ‌ساز، مومن و پاسداران اصلي مرزهاي ايران است. اين استان بايد به يکي از صادرکنندگان محصولات کشاورزي و معدني کشور تبديل شود. پاکستان به محصولات ما احتياج دارد و ما نيز به برخي از محصولات آن‌ها نياز داريم. دو ملت نيز با يکديگر دوست هستند بنابراين مانعي نبايد در تجارت ميان دو کشور وجود داشته باشد. گاز اکنون به اين استان رسيده و بايد يک شاخه آن نيز به پاکستان برود.

احمدي‌نژاد در پايان با اطمينان خاطر گفت که مردم استان سيستان و بلوچستان با وحدت، همدلي و عشق به ايران تلاش مي‌کنند تا وجب به وجب اين استان را بسازند.
/104

انتهای پیام/

کد خبر 1390112458