افزايش 60 درصدي ورود گردشگران از مرزهاي دريايي

به گزارش ميراث آريا(chtn)، «لادن تهراني» در نشست «سيدحسن موسوي» معاون رئيس‌جمهور و رئيس‌ سازمان ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري با معاونان گردشگري ادارات ميراث فرهنگي کشور با بيان اين که تلاش براي جذب 7 ميليون گردشگر در سال 91 در دستور کار اين دفتر قرار گرفته است، گفت: به اين منظور ضمن حفظ بازارهاي هدف گردشگري که از پيش تعيين شده بود، کشورهاي حوزه خليج‌فارس و منطقه را نيز به دليل نزديکي و قرابت فرهنگي به عنوان بازارهاي هدف جديد انتخاب کرده‌ايم.

وي همچنين از کشور چين به عنوان ديگر بازار هدف گردشگري کشور نام برد و اظهار داشت: کشور چين گردشگران خروجي زيادي دارد که اگر بتوانيم تعدادي از آن‌ها را جذب کنيم در توسعه گردشگري کشور تاثير زيادي خواهد داشت.

تهراني ادامه داد: به منظور برطرف کردن مشکلات موجود در زمينه جذب گردشگر خارجي به کشور تشکيل کميته‌هاي تخصصي زير نظر معاونت گردشگري در دستور کار قرار گرفت که از جمله اين کميته‌ها کميته خليج‌فارس براي جذب گردشگر از 6 کشور حوزه خليج‌فارس و کميته گردشگري بازار چين است که دستگاه‌هاي مختلفي عضو اين کميته‌ها هستند.

وي در ادامه به ارائه آماري در حوزه گردشگري پرداخت و با اشاره به ورود نزديک به 3 ميليون گردشگر به کشور در 9 ماهه نخست امسال گفت: اين آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته 8/9 درصد رشد داشته است.

تهراني افزود: از اين تعداد 2 ميليون و 61 هزار نفر از طريق مرزهاي زميني، 510 هزار نفر از طريق مرز هوايي، 23 هزار نفر از طريق مرز دريايي و 1372 نفر از طريق ريلي به کشور وارد شدند.

اين مقام مسوول با اشاره به افزايش 60 درصدي ورود گردشگران از مبادي دريايي گفت: از تمامي استان‌هاي ساحلي مي‌خواهيم علل افزايش ورود گردشگران را از طريق مرزهاي دريايي بررسي کرده و به معاونت گردشگري اعلام کنند.

وي با بيان اين‌ که بيشترين تعداد گردشگران مرزهاي زميني به تعداد 529 هزار نفر از استان آذربايجان شرقي به کشور وارد شده‌اند، ادامه داد: پس از آن 506 هزار نفر از عراق، 363 هزار نفر از ارمنستان، 256 هزار نفر از ترکيه، 144 هزار نفر از افغانستان، 129 هزار نفر از پاکستان، 126 هزار نفر از ترکمنستان و 6538 نفر از نخجوان وارد کشور شدند.

تهراني افزود: 377 هزار نفر از آذربايجان شرقي، 361 هزار نفر از خراسان رضوي، 313 هزار نفر از آذربايجان غربي، 278 هزار نفر از اردبيل، 253 هزار نفر از گيلان، 247 هزار نفر از فارس، 211 هزار نفر از ايلام، 206 هزار نفر از تهران، 156 هزار نفر از سيستان و بلوچستان و 120 هزار نفر از خوزستان به طور مستقيم وارد کشور شدند که اين استان‌ها 10 استان اول در حوزه ورود مستقيم گردشگر به کشور هستند.

مديرکل دفتر توسعه گردشگري خاطر نشان کرد: هدف ما ساماندهي گردشگران ورودي است و انتظار ما از استان‌ها اين است که اين آمار را از گمرکات استان‌ها رصد کرده تا بتوانيم نسبت به ساماندهي اين گردشگران در داخل کشور و افزايش مدت ماندگاري آن‌ها اقدامات لازم را انجام دهيم.

وي همچنين به برخي اقدامات در دستور کار در حوزه بازاريابي و تبليغات اشاره کرد و اظهار داشت: در حال تهيه بروشور 31 استان کشور به شکل واحد براي توزيع در داخل و خارج از کشور هستيم.
/115

انتهای پیام/

کد خبر 1390112740