کلوت‌هاي شهداد را درگير شائبه ناامني نکنيد

مدير روابط عمومي، امور فرهنگي و اجتماعي اداره‌کل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان کرمان در گفت‌و‌گو با ميراث‌آريا(chtn)، با بيان اين که حضور فراوان گردشگران داخلي و خارجي در کلوت‌هاي شهداد دليلي بر اين ادعا است، اظهار داشت: ايجاد شائبه وجود ناامني ضربه مهلکي بر پيکره اين منطقه وارد مي‌سازد.

وي با بيان اين که از ابتداي امسال تا کنون بيش از 75 هزار طبيعت‌گرد از کلوت‌هاي شهداد کرمان ديدن کرده‌ا‌ند، افزود: خوشبختانه در چند سال اخير با مراقبت‌هاي 24 ساعته نيروهاي انتظامي و امنيتي و پرسنل يگان حفاظت ميراث فرهنگي ضريب امنيت گردشگران به ميزان زيادي افزايش يافته است.

افضلي با گلايه از ايجاد شائبه ناامني در منطقه کلوت‌هاي شهداد از سوي مسوولان شرکت مخابرات استان کرمان، خاطرنشان کرد: در چند سال گذشته گزارشي از بروز ناامني در منطقه مذکور وجود نداشته است که شرکت مخابرات بخواهد به منظور ايجاد امنيت و پوشش تلفن همراه دست به تخريب کلوت‌هاي منحصر به فرد شهداد به بهانه نصب دکل بزند.

وي با بيان اين که توسعه زيرساخت‌ها در مناطق گردشگري داراي ضوابط و مقررات خاصي است، تصريح کرد: شرکت مخابرات کرمان بدون اخذ نظر کارشناسي و انجام هماهنگي‌هاي لازم اقدام به تخريب کلوت‌هاي واقع در کيلومتر 100جاده شهداد- نهبندان کرد که متاسفانه موجب ايجاد زخمي ماندگار بر پيکره اين منطقه بکر و زيبا شد.

مدير روابط عمومي، امور فرهنگي و اجتماعي اداره‌کل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان کرمان با بيان اين که نبايد با حاشيه‌سازي و ايجاد شائبه، افکار عمومي را از عمق تخريب و فاجعه صورت گرفته در منطقه گردشگري شهداد منحرف کرد، اظهار داشت: در حال حاضر کلوت‌هاي شهداد بسيار بيشتر از گردشگران با خطر ناامني و تهديد مواجه هستند.

وي در ادامه با تقدير از عملکرد نيروهاي انتظامي و امنيتي در راستاي تامين امنيت منطقه شهداد افزود: حضور بي‌شمار گردشگران داخلي و خارجي در اين منطقه مديون هوشياري و مراقبت‌هاي شبانه‌روزي اين افراد است.

افضلي در پايان با اشاره به انجام مراقبت‌هاي 24 ساعته يگان حفاظت ميراث فرهنگي از کلوت‌هاي شهداد، خاطرنشان کرد: اداره‌کل ميراث فرهنگي در حفاظت از اماکن تاريخي و گردشگري بسيار مصمم است و با تمام توان از اين آثار مراقبت و پاسداري مي‌کند.
/117

انتهای پیام/

کد خبر 139011278