بهره‌برداري از سرويس‌هاي بهداشتي مسجد جامع قزوين

به گزارش ميراث آريا(chtn)، مديرکل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان قزوين با اعلام اين خبر گفت: فراهم کردن امکانات رفاهي از مهمترين خدمات براي گردشگران است تا بتوانند سفر خوبي را تجربه کنند و سرويس بهداشتي نيز يکي از مواردي که در سفر مورد توجه قرار مي‌گيرد و در سلامت جامعه نقش اساسي دارد.

«اسدالله بيراوند» افزايش جمعيت و تحرک، جابه‌جايي و سفر را موجب نياز بيش از پيش به ساخت سرويس‏هاي بهداشتي خواند و درباره اقدامات جديد استان قزوين گفت: با توجه به آموزه‌هاي ديني و بهداشت و طهارت که در دين مبين اسلام به آن اشاره فراوان شده است. محل جديدي براي ساختمان سرويس‌هاي بهداشتي در مسجد جامع که در سال‌هاي گذشته بسيار فرسوده و نامناسب بود، در نظر گرفته شد.

وي تصريح کرد: بر همين اساس اين سرويس‏ها از محل قبلي به ضلع شمالي مسجد جامع (حياط برف‌انداز) منتقل شد و 42 چشمه براي استفاده گردشگران و عموم همشهريان عزيز آماده بهره‌برداري است.

اين مقام مسوول اظهار داشت: اميدواريم بتوانيم اين نياز را با همکاري شهرداري و ديگر دستگاه‌هاي اجرايي مرتبط در سطح استان برطرف نماييم.

وي اعتبار ساخت و تملک اين سرويس‏هاي بهداشتي را بالغ بر يک ميليارد و 500 ميليون ريال عنوان کرد و گفت: اين هزينه ظرف مدت يک‌سال به صورت اماني ساخته و آماده بهره‌برداري شد و امسال خوشبختانه در مرکز بافت تاريخي شهر ديگر مشکل سرويس بهداشتي نداريم و با تجهيز و تکميل سرويس بهداشتي‌هاي داخل پارک‌ها و مکان‌هاي عمومي توسط شهرداري اميدواريم نسبت به سال گذشته گام مثبتي برداشته و رفاه گردشگران و همشهريان خوب قزويني را فراهم کرده باشيم.
ص/120

انتهای پیام/

کد خبر 1390120225