پيش‌بيني رشد 30 درصدي سفرهاي نوروزي در سال 91

به گزارش ميراث آريا(chtn)، «سيد حسن موسوي» در نشست هماهنگي ستاد مرکزي تسهيلات سفرهاي کشور که صبح امروز در سازمان ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري برگزار شد با بيان اين که اهميت سفرهاي نوروزي کمتر از اهميت حضور مردم در ديگر مراسم‌هاي مهم و مختلف کشور نيست گفت: مردم قدرشناس ايران در تمامي مقاطع حساس کشور از جمله راهپيمايي 22 بهمن و همچنين انتخابات شرکت فعال و چشمگيري دارند بنابراين بر مسوولين و مديران نظام واجب است که پاسخ زحمات، تلاش‌ها و فداکاري‌هاي مردم را به نحو احسن ارائه دهند.

وي افزود: در همين رابطه مي‌توان درباره سفرهاي نوروزي مردم برنامه‌ريزي مناسبي کرد و زمينه هر چه بهتر برگزار شدن سفرهاي نوروزي آنها را فراهم کرد.

رئيس سازمان ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري با تاکيد بر ارزان‌سازي سفر تصريح کرد: با ارزان‌سازي سفر و تبليغ و اطلاع‌رساني مناسب سفرهاي داخلي مي‌توان زمينه کاهش خروج گردشگر از کشور را فراهم کرد.

وي در عين حال بر جذب هر چه بيشتر گردشگران خارجي تاکيد کرد و يادآور شد: جذب گردشگر خارجي علاوه بر ارزآوري مي‌تواند مشکل اشتغال را رفع و جاذبه‌هاي تاريخي کشور را در سطح بين‌المللي معرفي کند.

مهندس موسوي خاطر نشان کرد: در همين ارتباط بايد تلاش‌ها براي جذب گردشگران خارجي بيش از پيش افزايش يابد چرا که معتقد هستيم بهترين، پاکترين و تاثيرگذارترين صنعت جايگزين صنعت نفت گردشگري است و با دستيابي به رقم جذب 20 ميليون گردشگر خارجي تا سال 1404 مي‌توان به قفل شدن چاه‌هاي نفت ايران اميدوار بود.

وي ادامه داد: در اين زمينه از سوي سازمان ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري تاکنون اقدامات مناسبي صورت گرفته که يکي از آن‌ها تلاش براي لغو رواديد با 60 کشور و همچنين تسهيل صدور رواديد و فراهم آوردن زمينه صدور ويزاي فرودگاهي است.

معاون رئيس‌جمهور در بخش ديگري از اظهاراتش با تاکيد بر خوش‌رفتاري ايرانيان با گردشگران خارجي يادآور شد: رفتار همراه با عطوفت اسلامي و مهرباني هنگام مراوده با گردشگران خارجي مي‌تواند باعث نقش‌ بستن خاطره خوب از ايران در ذهن گردشگران خارجي شود.

وي با بيان اين که دشمن از طريق جنگ نرم و به وسيله مافياي رسانه‌اي به دنبال تخريب افکار عمومي در خصوص ايران و ناامن جلوه دادن کشورمان است ادامه داد: در اين ميان رسانه‌ها و خصوصاً رسانه ملي بايد با معرفي هر چه بهتر و بيشتر جاذبه‌هاي تاريخي ايران القائات رسانه‌هاي خارجي را خنثي کند.

وي خاطر نشان کرد: ايراني که رسانه‌هاي کشورهاي متخاصم معرفي مي‌کنند با ايراني که يک گردشگر خارجي از نزديک مي‌بيند تفاوت‌هاي چشمگيري دارد و استفاده از ديپلماسي عمومي مي‌تواند يکي از مهمترين راهکارهاي خنثي کردن تبليغات مسموم و هدفمند دشمن عليه تاريخ و فرهنگ ايران زمين باشد.

مهندس موسوي در ادامه با بيان اين که پيش‌بيني مي‌‌شود فصل بهار امسال فصل مطلوب و مناسبي براي سفر باشد، خطاب به تمامي اعضاي اين ستاد که از سازمان‌ها، وزارتخانه‌ها و نهادهاي مختلف حضور داشتند گفت: همه بايد تلاش کنيم تا مردم در سفر نوروزي امسال شادي، آرامش،‌ آسايش و امنيت را به مفهوم واقعي احساس کنند.

رئيس سازمان ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري با بيان اين که ايران جزو 5 کشور برتر تاريخي و جزو 10 کشور برتر طبيعي در دنيا معرفي مي‌شود بر معرفي هر چه بيشتر جاذبه‌هاي گردشگري ايران از سوي رسانه‌ها تاکيد کرد.

مهندس موسوي يادآور شد: به عنوان مثال ميليون‌ها اشيا و اثر تاريخي و فرهنگي در کشور موجود است که مي‌توان از آن‌ها به عنوان يکي از مهمترين داشته‌ها براي جذب گردشگران خارجي و رونق سفرهاي داخلي استفاده کرد.

وي با بيان اين که تمايل به سفر در مردم وجود دارد خاطر نشان کرد: اگر بتوانيم موانع سفر را از سر راه مردم برداريم مردم خودشان به درستي مقصد سفر را انتخاب خواهند کرد.

به گزارش ميراث آريا، در پايان اين نشست احکام اعضاي ستاد مرکزي تسهيلات سفرهاي کشور توسط مهندس موسوي به آنان ابلاغ شد.
/108

انتهای پیام/

کد خبر 1390120238