«حجت‌الاسلام و المسلمين محمدجواد ادبي» با بيان اين مطلب در گفت‌وگو با ميراث آريا(chtn)، با اشاره به برگزاري جشن جهاني نوروز در کشور تاجيکستان افزود: برگزاري اين جشن با حضور روساي جمهوري چند کشور منطقه مي‌تواند کمک زيادي به تقويت و تحکيم زبان ارزشمند فارسي کند.

وي با اشاره به حضور رئيس‌جمهور کشورمان در اين جشن افزود: حضور رياست محترم جمهوري در اين جشن نيز مي‌تواند موجب تحکيم روابط سياسي و ديپلماتيک ايران با کشورهاي منطقه شود.

ادبي به اشتراکات فرهنگي ميان ايران و تاجيکستان اشاره کرد و يادآور شد: ايران و تاجيکستان کشورهاي هستند که تمدن و تاريخ پرباري دارند و از بسياري جهات داراي مشترکات فرهنگي از جمله زبان فارسي‌اند. بنابراين تقويت روابط فرهنگي، اجتماعي و سياسي ميان 2 کشور مي‌تواند به ثبات و صلح در منطقه کمک کند.

رئيس انجمن آثار و مفاخر فرهنگي ايران در ادامه به وجود آرامگاه شخصيت‌هاي فرهنگي ارزشمند در تاجيکستان از جمله رودکي اشاره کرد و افزود: وجود آرامگاه اين شخصيت ارزشمند که به پدر شعر فارسي شهرت دارد، مي‌تواند دليل ديگري براي ادامه روابط فرهنگي، اجتماعي و سياسي ميان کشور ايران و تاجيکستان باشد.

به گزارش ميراث آريا، مراسم جشن جهاني نوروز با حضور رئيس‌جمهور ايران، تاجيکستان و افغانستان، فروردين‌ماه 91 در شهر دوشنبه مرکز کشور تاجيکستان برگزار خواهد شد.
ص/108

انتهای پیام/

کد خبر 139012276