تامين راه دسترسي 8 منطقه نمونه گردشگري آذربايجان‌شرقي

به گزارش ميراث‌آريا(chtn)، به نقل از روابط عمومي اداره‌ کل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آذربايجان‌شرقي اظهار داشت: تامين راه دسترسي به محل‌ جاذبه‌هاي گردشگري، يکي از اصلي‌ترين وظايف ستاد است.

«تراب محمدي» افزود: تا زماني که راه دسترسي به محلي تامين نشده، نمي‌توان ساير خدمات مورد نياز گردشگران به آن منطقه را ارائه کرد زيرا راه، شرط اصلي خدمت‌رساني و در شرايط حساس به عنوان عامل اصلي در امدادرساني به شمار مي‌آيد.

وي تامين زيرساخت‌هاي مورد نياز در مناطق نمونه گردشگري آذربايجان‌شرقي را يکي از اصلي‌ترين اقدامات سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري در چند سال اخير توصيف کرد و گفت: با مشارکت خوب و چشمگير بخش خصوصي سرمايه‌گذاري‌هاي قابل توجهي در اين مناطق انجام گرفته است.

دبير ستاد تسهيلات سفر استان با اشاره به اقدامات انجام گرفته در تامين راه دسترسي اين مناطق گفت: جاده‌سازي، آسفالت جاده، جدول‌گذاري، سپتيک تانک، اجراي پل، بر‌ق‌رساني و راه سنگي فعاليت انجام گرفته در اين مناطق به شمار مي‌رود.

محمدي با اشاره به مشارکت و سرمايه‌گذاري بخش خصوصي در تامين راه دسترسي اين مناطق گفت: براي ساخت اين 8 پروژه زير ساخت گردشگري، مبلغي بيش از 20 ميليارد ريال هزينه شده است.

وي يادآور شد: تامين راه دسترسي منطقه نمونه گردشگري قره‌قشون بناب، حاشيه سد ستارخان اهر، ويلاهاي کوهستاني جلفا و غار هامپوئيل مراغه بخشي از اين مناطق گردشگري را تشکيل مي‌دهند.

رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان افزود: همچنين راه دسترسي روستاي اردهاي سراب، آب‌گرم ليقوان تبريز، حاشيه سد اونليق ميانه و جاده سلامت شهرستان هشترود نيز براي استفاده گردشگران نوروزي تامين شده است.

محمدي خاطرنشان کرد: 46 منطقه نمونه گردشگري و 19 روستاي هدف گردشگري در آذربايجان‌شرقي وجود دارد که با سرمايه‌گذاري‌هاي که در برخي از اين مناطق و تامين زير ساخت‌هاي مورد نياز انجام گرفته، براي بازديد گردشگران آماده‌ شده‌اند.
ص/117

انتهای پیام/

کد خبر 1390122810