طرح مطالعاتي ايجاد منطقه گردشگري قنات قصبه گناباد به پايان رسيد

به گزارش ميراث آريا (chtn)، به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني ستاد دائمي تسهيلات سفرهاي خراسان‌رضوي، «امان‌الله نوروزي» اظهار داشت: قنات قصبه گناباد از آثار مهم اين شهرستان است که به عنوان يکي از جاذبه‌هاي نامزد ثبت جهاني معرفي شده است.

رئيس ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري گناباد گفت: بي‌شک فراهم کردن شرايط براي قرار گيري اين جاذبه تاريخي در فهرست آثار جهاني نيازمند عزم ملي است و در اين ارتباط تاکنون از سوي مسوولان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان اقداماتي صورت گرفته است.

وي در ادامه به آمادگي شهر گناباد براي پذيرايي از مسافران نوروزي اشاره کرد و اظهار داشت: بر اين اساس تاکنون اقداماتي از سوي مسوولان امر صورت گرفته که مي‌توان به فراهم کردن شرايط براي اسکان مسافران نوروزي اشاره کرد.

رئيس ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري گناباد آماده بودن 10خوابگاه شبانه‌روزي و خانه معلم در اين شهرستان را علاوه بر هتل و زائرسراي‌‌ها از اقدامات در نظر گرفته شده براي اسکان مسافران نوروزي عنوان کرد.

نوروزي در ارتباط با آثار تاريخي و جاذبه‌هاي موجود در شهرستان گناباد گفت: منطقه نمونه گردشگري آبشار کاخک، موزه مردم‌شناسي و موزه آب و يخدان کوثر از جاذبه‌هاي گردشگري و تاريخي اين شهرستان به شمار مي‌آيند.
ص/112

انتهای پیام/

کد خبر 1391010618