تنظيم سند توسعه صادرات صنايع دستي ايران

«احمد بالان» با اعلام اين خبر در گفت‌وگو با ميراث آريا(chtn)، گفت: اين سند با توجه به پيام نوروزي مقام معظم رهبري و نام‌گذاري سال 91 به عنوان سال «توليد ملي، حمايت از کار و سرمايه ايراني» از سوي ايشان، در 300 صفحه تنظيم شده است.

وي با بيان اين که معاونت صنايع دستي کشور جزو اولين دستگاه‌هايي است که در سال 91 سند توسعه صادراتي خود را تنظيم کرده است، اظهارداشت: اين سند براي دبيرخانه ملي صادرات کشور ارسال شده است.

وي به ميزان صادرات صنايع دستي در سال گذشته اشاره کرد و افزود: ميزان صادرات صنايع دستي ايران در سال گذشته از مرز 500 ميليون دلار گذشت و پيش‌بيني مي‌کنيم اين رقم در سال 91 به يک و نيم ميليارد دلار افزايش يابد.

وي گفت: برگزاري نمايشگاه‌هاي بين‌المللي در داخل و خارج از کشور و حضور هنرمندان و صنعتگران ايراني در اين نمايشگاه‌ها به افزايش ميزان توليد و صادرات صنايع دستي کشور کمک مي‌کند.

وي در ادامه به تفاهم‌نامه امضا شده با بانک صادرات درخصوص ارائه تسهيلات ارزي اشاره کرد و افزود: بر اساس اين تفاهم‌نامه، بانک صادرات براي صادرکنندگان صنايع دستي تسهيلات ارزي در نظر خواهد گرفت.

وي همچنين به مهم‌ترين بازارهاي هدف معاونت صنايع دستي اشاره کرد و افزود: چين و کشورهاي اروپايي مهم‌ترين بازارهاي هدف معاونت صنايع دستي کشور در سال 91 خواهند بود.
ب/108

انتهای پیام/

کد خبر 1391011035