افتتاح خانه سفال براي نخستين بار در خراسان رضوي‌

«سيدجواد موسوي» در گفت‌وگو با ميراث آريا(chtn) با اشاره به مجاورت اين سفال‌خانه با «موزه مردم‌شناسي حرف» اظهار داشت: در اين نمايشگاه بيش از 300 قطعه سفال به نمايش گذاشته شده که پيش‌بيني مي‌شود با توجه به حجم بازديد و استقبال از آن، اين رقم به ميزان قابل توجهي افزايش يابد.

وي تصريح کرد: به همين منظور چندي پيش با همکاري معاونت صنايع دستي فضايي در اختيار رئيس انجمن سفال و سراميک استان قرار گرفت و اين مجموعه در مدت کوتاهي آماده و راه‌اندازي شد.

به گفته اين مقام مسوول استقبال گردشگران خارجي از اين نمايشگاه دائمي نيز قابل ذکر است که از اين بين مي‌توان به بازديد، خريد و اعلام رضايت سفير عربستان از اين مجموعه اشاره کرد.

وي با اشاره به مراجعه اقشار مختلف جامعه به اين سفال‌خانه افزود: اغلب ظروف به نمايش درآمده در اين مجموعه جنبه کاربردي دارند که با قيمت‌هاي متفاوت عرضه مي‌شوند.

موسوي تصريح کرد: از قطعات به نمايش در آمده مي‌توان ‌به جاشمعي، لاله‌هاي سفالي، تابلوهاي نفيس از جنس سفال و آينه‌ با سفال لعاب‌کاري شده ‌اشاره کرد.

معاون صنايع دستي خراسان رضوي ‌با اشاره به ارائه‌ مستنداتي ‌در خصوص تاريخچه و نحوه ساخت ‌آثار در اين مجموعه‌ افزود: ‌‌هدف از راه‌اندازي اين سفال‌خانه آشنايي بازديدکنندگان با سفال بومي استان و صنعت سفال در ايران است.
ص/110

انتهای پیام/

کد خبر 1391011636