نمايش آثار برگزيده دهمين دوسالانه سفال معاصر ايران‌‌ ‌

به گزارش ميراث آريا(Chtn)، به نقل از روابط عمومي ‌اين اداره‌ کل‌،‌ «تراب محمدي» افزود: اين نمايشگاه‌‌‌ از ‌دهم تا بيست ‌و يکم ارديبهشت‌ماه از ساعت 9 تا 17 آماده بازديد علاقه‌مندان به آثار هنري خواهد بود.

وي با اشاره به رشد چشمگير فعاليت هنرمندان سفالگر آذربايجان شرقي طي ‌سال‌هاي اخير، گفت: سفال‌هاي‌ توليدشده در استان از زيبايي شايان توجهي در زمينه طراحي و تکنيک برخوردار‌ند.

اين مقام مسوول سفال‌هاي کوزه‌کنان استان را از قديمي‌ترين و مشهورترين آثار ‌در اين هنر دانست و گفت: شيوه توليد ساده، قدمت چندصدساله و حجم گسترده اين سفال، در ‌شمال غرب کشور منحصر به فرد است.

محمدي با اشاره به ضرورت حمايت از هنرمندان اين رشته يادآور شد: ايجاد خانه سفال تبريز به عنوان موزه زنده سفال، تاسيس انجمن دوستداران سفال آذربايجان شرقي و نيز تاسيس تعاوني سفالگران کوزه‌کنان از فعاليت‌هاي انجام‌شده در زمينه حمايت از‌ اين هنر به شمار مي‌رود.

‌به گزارش ميراث آريا، علاقه‌مندان مي‌توانند براي بازديد از اين نمايشگاه، از ‌تاريخ ياد شده به خانه پروين اعتصامي واقع در تبريز، خيابان فارابي، پايين‌تر از باغ صائب تبريزي، کوچه پروين اعتصامي ‌مراجعه کنند.
ب/110

انتهای پیام/

کد خبر 139102098