خليج‌فارس قدمتي به درازاي تاريخ دارد

به گزارش خبرنگار اعزامي ميراث آريا(chtn) به بوشهر، «سيد حسن موسوي» با بيان اين مطلب در همايش بين‌المللي روز ملي خليج‌فارس در بوشهر افزود: مالکيت خليج‌فارس حق مسلم ماست و درباره چيزي که حق مسلم ماست با کسي بحث نمي‌کنيم.

رئيس سازمان ميراث ‌فرهنگي، صنايع‌ دستي و گردشگري با اشاره به اين که در طول تاريخ همواره کشورهاي متخاصم با توطئه‌‌چيني قصد بر هم زدن آرامش و امنيت ايران را داشته‌اند، يادآور شد: ‌اين توطئه‌چيني‌ آن‌ها همچنان ادامه دارد اما به لطف خداوند راه به جايي نمي‌‌برند.

معاون رئيس‌جمهور با بيان اين که اگر کسي مي‌خواهد درباره مالکيت خليج‌فارس صحبت کند بايد داراي تاريخ و تمدن چند هزار ساله باشد، گفت: بين کشورهاي منطقه، غير از ايران، کشوري را نداريم که داراي تاريخ و تمدن چند هزار ساله باشد.

وي خاطرنشان کرد: جمع قدمت تاريخي انگليس، آمريکا و کشورهاي مدعي مالکيت خليج‌فارس در منطقه حتي به قدمت بندر سيراف هم نمي‌رسد.

وي ادامه داد: به همين خاطر با کشورهايي که درباره مالکيت خليج‌فارس ادعاهاي واهي دارند به هيچ عنوان بحث و جدل نمي‌کنيم.

رئيس سازمان ميراث ‌فرهنگي، صنايع‌ دستي و گردشگري يادآور شد: خليج‌فارس هميشه فارس بوده و هست و متعلق به ايرانيان است.

وي گفت: ان‌شاءا... ، به کوري چشم دشمن، سال آينده جشن روز ملي خليج‌فارس در تمامي شهرها و استان‌هاي کشور برگزار خواهد شد.

معاون رئيس‌جمهور در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود با بيان اين که خليج‌فارس همچون خورشيد بر تارک بشريت مي‌درخشد، اظهار داشت: کساني که به خليج‌فارس اعتراض مي‌کنند مانند اين است که خاک و شن به سوي خورشيد پرتاب مي‌کنند و اين خاک و شن به طور مسلم به سر و صورت خود آن افراد بازمي‌گردد.

موسوي اضافه کرد: آمريکا، اسراييل و انگليس در طول تاريخ به فرهنگ، تمدن و تاريخ ايران زمين حسادت کرده‌اند و اين حسادت آن‌ها همچنان ادامه دارد.

وي اظهار داشت: آن‌ها از اين مي‌ترسند که جمهوري اسلامي ايران با اين تمدن و تاريخ کهن بدون بهره‌گيري از کشورهاي قدرتمند به عنوان يک الگو در سطح منطقه و جهان تبديل شده است.

رئيس سازمان ميراث ‌فرهنگي، صنايع‌ دستي و گردشگري ادامه داد: البته نبايد فراموش کرد تا زماني که بشريت و حيات تداوم دارد، توطئه و دشمني‌ کشورهاي استعمارگر با ايران نيز ادامه دارد.

وي گفت: اين همه در حالي است که مردم ايران امروز آماده‌تر از هر لحظه ديگر هستند و براي جانفشاني در راه دفاع از کشور و اسلام و انقلاب کوتاهي نمي‌کنند.

معاون رئيس‌جمهور به حضور قدرتمند نيروهاي نظامي ايران در آب‌هاي خليج‌فارس اشاره کرد و افزود: خوشبختانه امروز خليج‌فارس قلمرو حضور نيروهاي مسلح قدرتمند ايران است.

رئيس سازمان ميراث ‌فرهنگي، صنايع‌ دستي و گردشگري در پايان صحبت‌هاي خود با ابراز خرسندي از برگزاري همايش بين‌المللي روز ملي خليج‌فارس، بر تداوم برگزاري اين همايش در سال‌هاي آينده نيز تاکيد کرد.

به گزارش ميراث آريا، همايش بين‌المللي روز ملي خليج‌فارس عصر امروز با حضور معاون اول رئيس‌جمهور، معاون رئيس‌جمهور و رئيس سازمان ميراث ‌فرهنگي، صنايع‌ دستي و گردشگري، جانشين فرمانده نيروي دريايي سپاه پاسداران، استاندار بوشهر و جمعي از پژوهشگران در مجتمع فرهنگي- هنري 9دي بوشهر برگزار شد.
/108

انتهای پیام/

کد خبر 1391021011