دهلران ظرفيت‌ جذب کاروان‌هاي راهيان‌نور را دارد

مدير روابط عمومي، امور فرهنگي و اجتماعي اداره‌کل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان ايلام در گفت‌و‌گو با ميراث‌آريا(chtn)، اظهار داشت: دهلران با برخورداري از آثار و جاذبه‌هاي تاريخي و طبيعي، مجموعه‌اي از ظرفيت‌هاي گردشگري را در خود جاي داده است.

«محمد نورالهي» با اشاره به وجود 8 بقعه متبرکه در اين شهرستان، افزود: با توجه به وجود بيش از 200 اثر تاريخي، طبيعي و گردشگري در اين شهرستان، دهلران يکي از نقاط گردشگري مهم استان محسوب مي‌شود.

وي خاطرنشان کرد: از جمله جاذبه‌هاي زيارتي اين شهرستان مي‌توان به امامزاده سيداکبر واقع در بخش مرکزي، امامزاده سيد ابراهيم واقع در بخش زرين‌آباد، امامزاده ابراهيم قتال،‌ امامزاده سيد حسن فخر‌الدين در زرين‌آباد، امامزاده سيد ناصرالدين در زرين‌آباد، امامزاده سيديوسف و امامزاده سيدعباس (دشت عباس) اشاره کرد.

مدير روابط عمومي، امور فرهنگي و اجتماعي اداره‌کل ميراث فرهنگي استان ايلام چشمه آبگرم دهلران را از جاذبه‌هاي منحصر به فرد طبيعي استان برشمرد و گفت:
چشمه‌هاي آبگرم با خواص درماني و گوگردي در فاصله 3 کيلومتري ازشهر دهلران در دامنه کوه سياهکوه و نزديک به غار خفاش قرار دارد.

نورالهي خاطرنشان کرد: اين چشمه آبگرم با دماي حدود 50 درجه سانتي‌گراد داراي چشمه‌هاي بهداشتي آبگرم واستخرهاي لجن درماني بوده که از اهميت درماني خاصي برخوردار است.
/117

انتهای پیام/

کد خبر 1391031061