توسعه گردشگري اسلامي  تبليغات منفي عليه جهان اسلام را خنثي مي‌کند

به گزارش ميراث‌آريا(chtn)، استاندار اصفهان در همايش جانبي نمايشگاه و بازار بين‌المللي گردشگري کشورهاي اسلامي در کوالالامپور، اظهار داشت: توسعه گردشگري علاوه بر بهره‌هاي اقتصادي ابزاري مناسب براي ابلاغ الگوهاي فرهنگي – اسلامي به کساني باشد که شناخت صحيحي از اسلام ندارند.

وي بر استفاده از ظرفيت‌هاي فرهنگي در توسعه گردشگري در کشورهاي اسلامي تاکيد کرد و گفت: نگرش اقتصادي به توسعه گردشگري و گسترش مهارگسيخته آن مشکلاتي را به همراه دارد که مي‌توان با الهام از آموزه‌هاي ديني و اسلامي برنامه‌ريزي مدوني براي توسعه متوازن گردشگري ارائه داد.

استاندار اصفهان برگزاري مداوم رويدادهاي گردشگري و هفته‌هاي فرهنگي – هنري در شهرهاي بزرگ اسلامي، استفاده از ظرفيت تفاهم‌نامه‌هاي خواهر خواندگي ميان شهرهاي کشورهاي مسلمان و اطلاع‌رساني در خصوص معرفي ميراث فرهنگي و تاريخي کشورهاي اسلامي را براي پيشبرد گردشگري اسلامي در جامعه جهاني تاثيرگذار دانست.

در نمايشگاه و بازار بين المللي گردشگري کشورهاي اسلامي فعالان صنعت گردشگري از 30 کشور جهان از جمله مصر، قطر، پاکستان، عربستان، چين، کويت، اندونزي، سنگاپور، مالزي و استان اصفهان به نمايندگي از ايران حضور دارند و فرصت‌ها و قابليت‌هاي گردشگري در کشورهاي خود را عرضه کرده‌اند.
/117

انتهای پیام/

کد خبر 1391031317