نخستين اکسپوي بزرگ آثار هنري قرآني برگزار مي‌شود

به گزارش ميراث آريا (chtn)، «محمدرضا کمره اي» گفت: اين اکسپو که همزمان با برگزاري نهمين دوره جشنواره بين المللي بسم الله برگزار مي‌شود، به عرضه و فروش آثار قرآني اختصاص دارد و پيش از اين سابقه نداشته است.

وي ادامه داد: در بيشترين نمايشگاه‌ها و مراکز فروش‌ آثار هنري دولتي، به طور معمول در حدود 15 تا 20 درصد آثار شامل توليدات آثار قرآني مي شود بنابراين به خاطر خلاء موجود در اين زمينه، اين اکسپو تنها شامل آثار ديني و قرآني مي شود.

به گفته مدير موسسه فرهنگي هنري مکعب، نگارخانه‌ها و بخش خصوصي نيز در بيشتر مواقع وارد اين حوزه نمي‌شوند و به آثار نوگرا تمايل بيشتري دارند.

کمره‌اي ادامه داد: بسياري از هنرهاي تجسمي ظرفيت بالايي در زمينه خلق آثار ديني و قرآني دارند و هنرمندان ايراني در بخش نقاشيخط و خوشنويسي از جايگاه رفيعي برخوردارند.

وي توضيح داد: اين اکسپو شامل آثار نقاشي خط و خوشنويسي از سرشناس‌ترين هنرمندان طراحي، گرافيک، خوشنويسي و نقاشيخط در حوزه قرآني است.

رييس جشنواره بين المللي بسم الله با بيان اينکه اين نمايشگاه بيشتر شامل آثار هنرمندان نسل اول مي‌شود، توضيح داد: در اين نمايشگاه فروش آثار هنري، 300 تابلو از بزرگان هنرهاي خوشنويسي و نقاشيخط چون استاد اميرخاني، کابلي، احصايي، صادق زاده، اخوين و رسولي عرضه مي‌شود.

به گفته مديرمسوول نشريه تجسمي مکعب، علاوه بر تکريم و بزرگداشت پيشکسوتان عرصه خوشنويسي و نقاشيخط و معرفي رشته‌هاي هنري، اين اکسپو با هدف توجه به هنرهاي ديني و همچنين اقتصاد هنر برگزار مي‌شود.

وي زمان برگزاري اين نمايشگاه فروش آثار هنري را از اول تا پايان ماه رمضان عنوان کرد و گفت: از همه نهادها و سازمان‌هاي دولتي انتظار داريم با توجه به مصوبه الزام اختصاص بودجه براي خريد آثارهنري و همچنين اهميت گسترش هنر ديني و قرآني از اين بازار فروش استقبال و خريد کنند.

کمره اي همچنين تاکيد کرد که بهتر است به جاي فروش آثارهنرمندان ايراني در حراجي‌هايي خارج از کشور اين کار را در داخل انجام شود.

مدير موسسه فرهنگي هنري مکعب گفت: همزمان با ماه مبارک رمضان نهمين دوره جشنواره بسم الله با عرضه آثار گرافيک و خوشنويسي علاوه بر برج ميلاد تهران و جزيره ابوموسي در سه پايتخت کشور اسلامي شامل داکا، کوآلالامپور و دبي برگزار مي‌شود که سه روز پاياني اين نمايشگاه به فروش آثار اين بخش اختصاص دارد.
112‌/

انتهای پیام/

کد خبر 1391031348