ارائه خدمات مسافرتي به زائرن حرم امام خميني(ره)

به گزارش ميراث آريا (chtn) مديرکل ميراث فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري در ارتباط با اين خبر گفت: در واقع حفظ ميراث ارزشمند تاريخي و انتقال آن به نسل جوان از جمله وظايف مهم و اصلي است.

وي افزود: در اين راستا تعداد قابل توجهي لوح فشرده و اقلام فرهنگي با محوريت شخصيت و زندگي امام خميني (ره) ميان زائران و در ايستگاه‌هاي منتهي به حرم توزيع مي‌شود.

فراهاني خاطرنشان کرد: اين اقلام تبليغاتي با همکاري کارکنان و افراد اين اداره کل ميان مسافراني که از شهرستان‌ها و استان‌هاي مختلف آمده‌اند، توزيع مي‌شود.

اين مقام مسوول ادامه داد: همچنين در مسير حرم مطهر ايستگاه‌هاي ويژه صلواتي ميراث فرهنگي نيز داير است و به مسافراني که قصد دارند از جاذبه‌هاي مسافرتي مکان هاي نزديک مطلع شوند، اطلاعات لازم را مي‌دهند.

فراهاني يادآور شد: همچنين در منطقه شهر ري اتوبوس‌هايي ويژه بازديد زائران از جاذبه‌ مسافرتي مذهبي شهر ري در نظر گرفته شده است و مسافران مي‌توانند از جاذبه‌هاي ري بازديد کنند.

وي درباره اقامت زائران تصريح کرد: موضوع ساماندهي و اقامت زائران مراسم ارتحال در حوزه ميراث فرهنگي استان تهران نيست اما در مسيرهاي مربوط چادرهايي ويژه اسکان زائران از سوي سازمان در نظر گرفته شده است و در صورت نياز به هرگونه هماهنگي و برنامه‌ريزي اداره کل ميراث فرهنگي به صورت جدي اعلام آمادگي مي‌کند.

انتهای پیام/

کد خبر 139103136