منطقه تاريخي دژمنده کاوش خواهد شد

معاون ميراث فرهنگي زنجان با اعلام اين خبر به ميراث آريا(chtn) افزود: کاوش و مرمت منطقه تاريخي دژمنده و پناهگاه‌هاي زير‌زميني آن از طرح‌هاي بزرگ و بسيار مهم اداره کل ميراث‌ فرهنگي، صنايع ‌دستي و گردشگري زنجان است که مرحله اجرايي آن تا چند روز آينده آغاز مي‌شود.

«مهرداد عسگريان» با اشاره به اجراي مراحل مقدماتي اين طرح گفت: مطالعات گسترده‌اي از سال گذشته در اين منطقه آغاز شده است و هم اکنون نقشه کاملي از تونل‌هاي زيرزميني در دست داريم که وجود اين نقشه‌ها براي آغاز کاوش‌ها ضروري است.

وي با اشاره به اين که کاوش‌هاي آينده کامل‌تر از گذشته خواهد بود، گفت: کاوش‌هايي نيز در گذشته در اين منطقه انجام شده بود؛ تا جايي که يک در سنگي کتيبه‌دار از دوره صفوي در اين منطقه کشف شد. چند تيم مجرب در چند روز آينده کاوش‌هاي مفصلي در اين منطقه تاريخي انجام مي‌دهند.

عسگريان با اشاره به طرح مرمتي ميراث فرهنگي زنجان در اين منطقه افزود: مرمت‌هايي در دالان‌هاي زيرزميني انجام خواهيم داد تا از نفوذ احتمالي آب به داخل تونل‌ها جلوگيري شود.

معاون ميراث فرهنگي زنجان در پايان گفت: پس از انجام کاوش و مرمت، طرح‌هايي نيز براي فضاسازي حاشيه‌اي در اين منطقه زيبا و تاريخي انجام خواهد شد تا بيش از پيش شاهد حضور گردشگران در اين منطقه باشيم.
ص/123

انتهای پیام/

کد خبر 1391032223