تونس سرزميني با تمدن 3‌هزار ساله

به گزارش ميراث آريا (Chtn)، تونس که در شمال قاره افريقا قرار دارد و يکي از جاذبه‌هاي گردشگري حاشيه درياي مديترانه محسوب مي‌شود، تا پيش از انقلاب مردمي سال 2011، رقابتي تنگاتنگ در زمينه گردشگري با رقباي اروپايي خود همچون اسپانيا و يونان داشت.

صنعت گردشگري اين کشور به سبب بحران مالي غرب در سال‌هاي 2008 تا 2010 روندي رو به رشد داشت، اما با آغاز تحولات سياسي در سال 2011 و همچنين سياه‌نمايي‌هاي رسانه‌هاي غربي تا حدودي گردشگران خود را از دست داد.

انقلاب مردمي در تونس سبب شد صنعت گردشگري اين کشور در 6 ماهه نخست سال 2011 رکودي 51 درصدي را در مقايسه با مدت مشابه سال 2010 تجربه کند.

با توجه به شرايط به وجود آمده در صنعت گردشگري تونس در سال 2011، اين کشور سال 2012 را با ارائه برنامه‌هايي جديد همچون برپايي نمايشگاه‌هاي بين‌المللي صنايع دستي براي جذب دوباره گردشگران آغاز کرد.

از جمله راهکارهاي تونس در سال جديد و پس از سرنگوني دولت ديکتاتور «‌بن علي» ارائه بسته‌هاي جديد گردشگري بوده و علاوه بر آن اين کشور برنامه‌هاي ويژه‌اي براي جذب 100‌هزار گردشگر عربستاني و 370 هزار گردشگر فرانسوي تدارک ديده است.

دولت تازه‌تاسيس تونس بودجه‌اي 39‌ميليون دلاري را به توسعه زيرساخت‌هاي گردشگري و ايجاد فرصت‌ها و بسته‌هاي مسافرتي مناسب براي جذب گردشگران از کشورهاي دور اختصاص داده است و انتظار مي‌رود در آينده‌اي نزديک شمار گردشگران ورودي به اين کشور به 7 ميليون نفر افزايش يابد.

از سوي ديگر، مقامات گردشگري تونس درصددند با قرار دادن 46 منطقه و بناي تاريخي اين کشور در فهرست ميراث جهاني يونسکو، گردشگري فرهنگي را جاي‌گزين گردشگري فصلي در اين کشور 3‌هزار ساله کنند.
ب/109

انتهای پیام/

کد خبر 139103235