تعيين جايزه ويژه OIC براي هنرمندان صنايع دستي

به گزارش ميراث‌آريا(chtn)، «نزيه طالب معروف» در سومين نشست کميته‌ هماهنگي کشورهاي OIC با اعتقاد بر اين که هنرمندان از اقشار کم‌درآمد جامعه هستند و نياز به همکاري‌هاي مالي دارند، اظهار داشت: در حال حاضر ارسيکا در حوزه گردشگري برنامه‌اي ويژه دارد و هر بار جايزه‌اي نقدي نيز به هنرمندان اعطا مي‌کند.

وي افزود: اين جايزه مي‌تواند به طور سالانه يا دو‌سالانه و همزمان با اجلاس وزراي گردشگري کشورهاي OIC باشد.

اين مقام مسوول تعيين و انتخاب يک تا سه نوع از صنايع دستي را براي اعطاي جايزه پيشنهاد کرد و گفت:‌ تنوع و تعدد صنايع‌دستي و هنرمندان، انتخاب برتر را دچار مشکل مي‌کند.

مسوول توسعه صنايع کشورهاي OIC با اشاره به هنرمندان معرفي شده براي دريافت اين جايزه اظهار داشت: اگر در هر دوره از برگزاري اين جايزه هنرمندان جديدي معرفي شوند تمام هنرمندان فرصت معرفي خود را خواهند داشت.

طالب‌معروف بر وجود خلاقيت‌هاي ويژه و بسيار در کشورهاي OIC تاکيد کرد و گفت:‌ بايد اين خلاقيت‌ها شناسايي و با تقدير و اعطاي جوايزي ويژه نيز ارج نهاده شوند.

وي همچنين از حضور نماينده ارسيکا در نمايشگاه بين‌المللي صنايع دستي ايران خبر داد و گفت: اين نمايشگاه با زحمات فراواني توانسته توانمندي‌هاي هنرمندان را به نمايش بگذارد.

در ادامه اين نشست، «ويدا توحدي» مديرکل توسعه و ترويج معاونت صنايع دستي نيز در اين نشست با اشاره به وجود 366 رشته و زيررشته در صنايع‌دستي ايران، اظهار داشت: ما هيچ مخالفتي با اعطاي جايزه نقدي به هنرمندان نداريم ولي با توجه به تنوع صنايع دستي و هنرهاي سنتي ايران اميدواريم سالانه باشد تا شانس هنرمندان ما افزايش پيدا کند.

در پايان اين نشست نتيجه اين پيشنهادات در قالب مصوبات نشست و براي اجراي آن در اختيار اعضا و شرکت‌کنندگان قرار خواهد گرفت.

/120

انتهای پیام/

کد خبر 1391032351