تشريح اهداف تشکيل کميته طراحي بسته‌بندي محصولات صنايع دستي در قزوين

به گزارش ميراث آريا (chtn)، يکي از برنامه‌هاي اجرايي معاونت صنايع دستي قزوين در سال 90 با هدف اعتلاي سطح بسته‌بندي محصولات صنايع دستي، برگزاري نخستين جشنواره استاني بسته‌بندي در اسفندماه گذشته بود که پس از شرکت در نخستين جشنواره سراسري بسته‌بندي در شهر زنجان و کسب رتبه استان برتر به کمک هنرمندان قزويني اتفاق افتاد.

در جشنواره استاني بسته‌بندي قزوين، پس از اعلام فراخوان از هنرمندان واجد شرايط براي همکاري دعوت شد و تعداد زيادي اثر به دبيرخانه مربوطه رسيد.

92 اثر از ميان آن‌ها در مرحله نخست داوري انتخاب شد و به مدت 3 روز در نگارخانه محصص شهر قزوين به نمايش درآمد و 35 اثر در دور دوم داوري و به تصويب راي هيات داوران برگزيده شد.

يکي از اهداف شايان توجه در برگزاري اين جشنواره، آشنايي هنرمندان و صنعتگران استان با نمونه‌هاي بسته‌بندي اقلام صنايع دستي است.

بر اساس اين گزارش، از ديگر اهداف معاونت صنايع دستي استان قزوين در برپايي نمايشگاه مذکور، بهبود وضعيت کنوني محصولات صنايع دستي با هدف حفظ توان رقابت در بازارهاي بين‌المللي و ايجاد هويت سازماني و شناسنامه‌دار کردن محصولات صنايع دستي از طريق بسته‌بندي است.

اميد است جشنواره نامبرده گام موثري در رسيدن به اهداف والاي معاونت صنايع دستي در زمينه توسعه و ترويج بسته‌بندي باشد، تا اين مهم بتواند نقش اساسي خود را به عنوان فروشنده خاموش براي رسيدن به سطح بالاي کيفي و آمار صادرات ايفا کند.

از اهداف تشکيل کميته تخصصي طراحي و بسته‌بندي محصولات صنايع دستي مي‌توان به فرهنگ‌سازي و تبيين نقش طراحي و بسته‌بندي مناسب در ارتقا جايگاه ملي و فراملي محصولات صنايع دستي استان قزوين اشاره کرد.

توانمندسازي هنرمندان استان به منظور شرکت در برنامه‌هاي مرتبط با اهداف اداره کل ميراث فرهنگي،‌ صنايع دستي و گردشگري قزوين در زمينه‌هاي طراحي و بسته‌بندي محصولات صنايع دستي از ديگر اهداف اين کميته به شمار مي‌آيد.
ص/112

انتهای پیام/

کد خبر 1391032872