لزوم ترغيب گردشگران به صيانت از سايت‌هاي طبيعت‌گردي

به گزارش ميراث آريا(chtn)، «محمدعلي فياضي» با اعلام اين خبر در نشست معاونت گردشگري با خبرنگاران گفت: بر همين اساس در روز 13 تيرماه مصادف با روز دماوند، با شهرداري «رينه» به طور مشترک همايشي را براي ترغيب گردشگران به صيانت از طبيعت برگزار مي‌کنيم.

وي از افزايش تعداد روستاهاي هدف گردشگري به هزار روستا خبر داد و گفت: در حال حاضر شاخص‌هايي براي 120 روستاي هدف گردشگري تعريف شده است و همچنين کارگروه اقامتگاه‌هاي روستايي و پلاژ‌ها را براي ساماندهي اين اقامتگاه‌ها تشکيل داده‌ايم.

اين مقام مسوول همچنين از تدوين نظام‌نامه سرمايه‌گذاري در عرصه‌هاي طبيعي خبر داد و گفت: در صورت تصويب اين نظام‌نامه، فرصت‌ سرمايه‌گذاري در عرصه طبيعت‌گردي براي گردشگران به وجود مي‌آيد.

وي يکي از دغدغه‌هاي جدي اين اداره کل را ايجاد امکانات در سايت‌هاي طبيعت‌گردي براي گردشگران خواند و بيان کرد: اکنون در حال بررسي ميداني برخي سايت‌هاي طبيعي و کويري استان‌هاي خراسان جنوبي، شمالي و اصفهان هستيم تا با احصاي ظرفيت‌هاي گردشگري آن‌ها و با همکاري معاونت سرمايه‌گذاري زيرساخت‌هاي گردشگري را در آن‌ها ايجاد کنيم.

وي همچنين از ديدار هفتگي سازمان‌هاي مردم‌نهاد از دشت شقايق دماوند خبر داد و گفت: از 19 خرداد تا 16 تيرماه امسال جمعه هر هفته سازمان‌هاي مردم‌نهاد محيط ‌زيست با همکاري معاونت گردشگري و اداره کل طبيعت‌گردي در دشت‌ شقايق دماوند حاضر مي‌شوند و براي مردم و گردشگران کارگاه‌هاي آموزشي صيانت از طبيعت را برگزار مي‌کنند.

وي درباره اهميت گل‌هاي شقايق، صيانت از آن‌ها و نقش آن‌ها در جذب گردشگران داخلي و خارجي افزود: ما اعتقاد داريم زماني توسعه پايدار گردشگري اتفاق مي‌افتد که ما در کنار معرفي داشته‌هاي بي‌شمار طبيعت‌گردي کشور در حفظ، صيانت و انتقال آن‌ها به نسل آينده کوشش کنيم.

فياضي تصريح کرد: از اين رو يکي از برنامه‌هاي جدي اداره کل طبيعت‌گردي کشور آشناسازي راهنمايان تور و گردشگران با عرصه‌هاي طبيعي کشور است.

وي يادآور شد:‌ تا پايان برگزاري کارگاه‌هاي آموزشي هفتگي سازمان‌‌هاي مردم‌نهاد، با استفاده از امکانات پاکسازي موجود، مردم و گردشگران را با روش پاکسازي طبيعت از زباله نيز آشنا مي‌کنيم.
ب/120

انتهای پیام/

کد خبر 1391033165