برنامه ريزي دفاتر خدمات گردشگري براي ورود 50 تور به کشور

به گزارش ميراث آريا(chtn)، «منوچهر جهانيان» پيش از ظهر امروز در مراسم رونمايي از سامانه صدور مجوز بند «ب» که در سالن اجتماعات موزه ملي ايران برگزار شد، افزود: فعاليت اين سامانه باعث تسريع در صدور مجوز بند «ب» خواهد شد.

جهانيان با اشاره به برنامه‌ريزي‌ها براي جذب هفت و نيم ميليون گردشگر خارجي به کشور تا پايان سال جاري تصريح کرد:‌ بر اين اساس هر دفتر خدمات گردشگري بايد بتواند در خصوص ورود 50 تور به کشور برنامه‌ريزي کند.

وي گفت: ضمن اين که هر دفتر خدمات گردشگري بايد سالانه در خصوص برگزاري 100 تور داخلي نيز برنامه‌ريزي داشته باشد.

وي با اشاره به رونمايي از سامانه صدور مجوز بند «ب» تصريح کرد : با رونمايي از سامانه صدور مجوز بند «ب» از اين پس مجوز بند «ب» ظرف مدت يک ماه صادر مي‌شود.

وي افزود: صدور مجوز بند «ب» نيازمند استعلام‌هايي از ساير دستگاه‌هاي مرتبط است که در صورت آماده بودن استعلام‌ها مي‌توان به صدور مجوز بند «ب» ظرف 15 روز اميدوار بود.

معاون گردشگري کشور يادآور شد: در اين سامانه همچنين جايگزيني و تغيير نام دفاتر خدمات گردشگري ظرف چند دقيقه صورت مي‌گيرد.

معاون گردشگري کشور در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود با اشاره به رونمايي سامانه مجوز بند «ب» اضافه کرد: اين سامانه به صورت آزمايشي در هفته‌هاي گذشته در تمامي 31 استان کشور راه‌اندازي شده است.

وي خاطر نشان کرد: با تاکيدات معاون رئيس‌جمهور و رئيس سازمان ميراث ‌فرهنگي، صنايع‌ دستي و گردشگري و با توجه به رونمايي از سامانه صدور مجوز بند «ب» از اين پس به سمت حذف صدور سنتي مجوز بند «ب» حرکت خواهيم کرد.

جهانيان خاطر نشان کرد: صدور الکترونيکي مجوز بند «ب» کاهش زمان و هزينه‌هاي مختلف را در پي دارد.
/108

انتهای پیام/

کد خبر 1391050254